Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stöten - big mountain hardcore freeriding?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 845972" data-attributes="member: 29415"><p>Med två dagars varsel fick jag ledigt under mellandagarna och över nyår så jag körde upp till Åre på vinst och förlust för första gången sedan 2007 (då jag var där i tre dagar i januari och testade om mitt nyligen läkta benbrott skulle hålla för skidåkning eftersom jag skulle till Valdez lite senare under vintern). Gud vad tråkigt det var. Man blir ju inte ens andfådd, 20 minuters skråande där man haft större nytta av en machete än ett par stavar och sedan tre svängar innan man förlorat så mycket fart att man sjönk ner i snön och stannade. Eller så kunde man åka upp på toppen och stå på som en galning ner till Olympia, men man blir ju inte ens andfådd av ett sådant åk (och jag har ingen fantomfysik på något sätt, däremot åker jag nog rätt energieffektivt och svänger bara när någon är ivägen). Stöten är ungefär en tredjedel av Åre.</p><p></p><p>Jag blir bara så trött på folk med attityden att Sälen är skidåkning bara för att man satt upp liftar på en gräskulle. Så inskränkt och perspektivlöst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 845972, member: 29415"] Med två dagars varsel fick jag ledigt under mellandagarna och över nyår så jag körde upp till Åre på vinst och förlust för första gången sedan 2007 (då jag var där i tre dagar i januari och testade om mitt nyligen läkta benbrott skulle hålla för skidåkning eftersom jag skulle till Valdez lite senare under vintern). Gud vad tråkigt det var. Man blir ju inte ens andfådd, 20 minuters skråande där man haft större nytta av en machete än ett par stavar och sedan tre svängar innan man förlorat så mycket fart att man sjönk ner i snön och stannade. Eller så kunde man åka upp på toppen och stå på som en galning ner till Olympia, men man blir ju inte ens andfådd av ett sådant åk (och jag har ingen fantomfysik på något sätt, däremot åker jag nog rätt energieffektivt och svänger bara när någon är ivägen). Stöten är ungefär en tredjedel av Åre. Jag blir bara så trött på folk med attityden att Sälen är skidåkning bara för att man satt upp liftar på en gräskulle. Så inskränkt och perspektivlöst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stöten - big mountain hardcore freeriding?
Tillbaka
Topp