Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Strategier i liftkön - All is fair..!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1274675" data-attributes="member: 161297"><p>Det där med innerkurvan håller jag inte riktigt med om. Där brukar det korka igen så jag håller mig till ytterkurvan och glider förbi. Men det kan säkert variera så det gäller att ha koll på the bigger picture.</p><p></p><p>Välj rätt lift. I lite större system finns det ofta flera alternativa vägar när man skall förflytta sig. Viktigt att ha koll på vid folkvandringarna i början och slutet av dagen. Hermelinenliften / Björnenliften är ett enkelt exempel i Åre.</p><p></p><p>Pick your fights! Undvik att åka med stora feta tyskar, eller stora feta gubbar överhuvudtaget. De har inte koll på sina kilon och det slutar ofelbart med att man sitter inträngd och sedan blir fälld vid avstigningen.</p><p></p><p>Och som sagt hänsyn är bortkastat. Folk som står still eller tittar bakåt har fel fokus så där är det bara att med självklarhet åka förbi.</p><p></p><p>En stav mellan skidorna och en armbåge sätter f.ö. effektivt stopp för folk bakifrån.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1274675, member: 161297"] Det där med innerkurvan håller jag inte riktigt med om. Där brukar det korka igen så jag håller mig till ytterkurvan och glider förbi. Men det kan säkert variera så det gäller att ha koll på the bigger picture. Välj rätt lift. I lite större system finns det ofta flera alternativa vägar när man skall förflytta sig. Viktigt att ha koll på vid folkvandringarna i början och slutet av dagen. Hermelinenliften / Björnenliften är ett enkelt exempel i Åre. Pick your fights! Undvik att åka med stora feta tyskar, eller stora feta gubbar överhuvudtaget. De har inte koll på sina kilon och det slutar ofelbart med att man sitter inträngd och sedan blir fälld vid avstigningen. Och som sagt hänsyn är bortkastat. Folk som står still eller tittar bakåt har fel fokus så där är det bara att med självklarhet åka förbi. En stav mellan skidorna och en armbåge sätter f.ö. effektivt stopp för folk bakifrån. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Strategier i liftkön - All is fair..!
Tillbaka
Topp