Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Strategier i liftkön - All is fair..!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1274685" data-attributes="member: 144594"><p>Perfekt nivå-2-tips! Det visste jag ju egentligen. Men ibland glömmer man sig.</p><p></p><p></p><p></p><p>Just det! Har dock bara testat det några hundra gånger (staven alltså). Funkar utmärkt i kombination med att man inte låtsas om offret. Armbågen har jag aldrig vågat testa, det får bli nästa resa, tack för sund coaching.</p><p></p><p>Särskild skadeglädje kan uppnås om man gör en "medveten bakåtgränsling" (jämf. tips 5 ovan) genom att försiktigt glida bakåt med ena skidan mellan offrets två skidor (det är konstigt nog alltid en han). Det är litet mindre uppenbart än stavmetoden och då kommer han inte förbi dig så lätt. Se oförstående (eller förorättad) ut vid ev protest. Sedan gör du ett ryck framåt vid lämpligt tillfälle enligt övriga principer. Gärna i kombination med att råka ge hans ena skida en rejäl knuff bakåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1274685, member: 144594"] Perfekt nivå-2-tips! Det visste jag ju egentligen. Men ibland glömmer man sig. Just det! Har dock bara testat det några hundra gånger (staven alltså). Funkar utmärkt i kombination med att man inte låtsas om offret. Armbågen har jag aldrig vågat testa, det får bli nästa resa, tack för sund coaching. Särskild skadeglädje kan uppnås om man gör en "medveten bakåtgränsling" (jämf. tips 5 ovan) genom att försiktigt glida bakåt med ena skidan mellan offrets två skidor (det är konstigt nog alltid en han). Det är litet mindre uppenbart än stavmetoden och då kommer han inte förbi dig så lätt. Se oförstående (eller förorättad) ut vid ev protest. Sedan gör du ett ryck framåt vid lämpligt tillfälle enligt övriga principer. Gärna i kombination med att råka ge hans ena skida en rejäl knuff bakåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Strategier i liftkön - All is fair..!
Tillbaka
Topp