Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stretcha eller köpa andra pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1252648" data-attributes="member: 92022"><p>Får du in ett finger vid sidan av foten i bara skalet så lär inte pjäxan vara för smal, kanske för bred? Speciellt inte med gjuten sula, det får foten att resa sig vilket gör att pjäxan upplevs smalare. </p><p>Jag trycker ut lästen för att min fot tar i skalet i sidled utan innersko...</p><p></p><p>Annars är det helt klart formgjuten sula som gäller oavsett pjäxmodell. Kolla även om bottensulan i pjäxan är helt plan (lägg i en linjal eller liknande på högkant i skalet). I stort sett alla pjäxor är helt plana i botten och sen förväntas (formgjuten)sula stå för anpassning mot foten. </p><p>Hade ett par K2 pinnacle som hade välvd bädd/platta (inlägget under innerskon var förhöjd mitt på foten) vilket orsakade kramp för mig. Slipade ned den så botten i pjäxan blev plan och vips passade gjutna sulan mycket bättre. </p><p></p><p>När du gjuter sula så finns det olika skolor och jag vill att dom bygger på och stabiliserar upp den ytterligare vid hälen och hålfoten. Jag tycker den blir för mjuk annars och ger inget stöd i åkningen när krafterna är stora och det behövs. Andra föredrar att inte stabilisera ytterligare</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1252648, member: 92022"] Får du in ett finger vid sidan av foten i bara skalet så lär inte pjäxan vara för smal, kanske för bred? Speciellt inte med gjuten sula, det får foten att resa sig vilket gör att pjäxan upplevs smalare. Jag trycker ut lästen för att min fot tar i skalet i sidled utan innersko... Annars är det helt klart formgjuten sula som gäller oavsett pjäxmodell. Kolla även om bottensulan i pjäxan är helt plan (lägg i en linjal eller liknande på högkant i skalet). I stort sett alla pjäxor är helt plana i botten och sen förväntas (formgjuten)sula stå för anpassning mot foten. Hade ett par K2 pinnacle som hade välvd bädd/platta (inlägget under innerskon var förhöjd mitt på foten) vilket orsakade kramp för mig. Slipade ned den så botten i pjäxan blev plan och vips passade gjutna sulan mycket bättre. När du gjuter sula så finns det olika skolor och jag vill att dom bygger på och stabiliserar upp den ytterligare vid hälen och hålfoten. Jag tycker den blir för mjuk annars och ger inget stöd i åkningen när krafterna är stora och det behövs. Andra föredrar att inte stabilisera ytterligare [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stretcha eller köpa andra pjäxor?
Tillbaka
Topp