Strolz + kalla fötter

Westminster

Ny medlem
Strolz + kalla fötter
Hej!

Jag har konstiga fötter och får lätt ont i olika delar av fotenom inte pjäxan sitter perfekt. Så jag funderar på ett par Strolz pjäxor. Men tycket inte att skalet är så himla snyggt plus att det får dålig kritik av flera här på forumet, bl a så är spännena av dålig kvalité. Konstigt att man då inte gör bättre spännen på en sån dyr pjäxa.

Hur är det då att kombinera Strolz innersko med ett annat skal. Passar innerskon till vilka skal som helst då eller vet någon vilka skal som är mest lämpade. Går det att köpa enbart skal?

Blir som sagt även väldigt kall om tårna när jag är i backen och har då läst mig till att ett mycket bra system är therm-ic (http://www.therm-ic.com/svensk/swf/thermic.htm) med ett batteripack utanpå pjäxan. Lite klumpigt kanske men hellre det än frusna tår. Man kan då välja en inläggsula som alstrar värme. Men en sån sula får väl knappast plats i en formgjuten innersko? Kan dom anpassa ett par Strolz till ett par såna här sulor om man först införskaffar sulan och tar med till återförsäljaren av pjäxorna?

Mycket tacksam om jag kan få hjälp med detta.

Strolz + kalla fötter
Hej

Jag har sprutat ett antal Stroltz pjäxor den senaste månaderna. Inte haft en enda person som har varit tillbaka med en reklamation. Spurtade mina egna igår. Och då åker dessa killar skidor ungefär ca 100 dagar per säsong så jag tror att dom inte skulle forsätta med Strolz om det inte funkar.

Jag har lagt i mina värmesulor i mina Strolz och den blir ju bara obetydligt högre med den i. Så hade ja den sulan i när jag sprutade pjäxan oxå så. Tyvärr så innebär ju det att du måste skära sonder inneskon.

Du kan köpa lösa skal men ser ingen anledning till att du ska göra det då Strolz ytterskor funkar riktigt bra.

//H

Ps. Lite rörigt skrivet men är nyvaken så;P

Strolz + kalla fötter
Visst går spännenna sönder emellanåt, 2 spännen på lika många säsonger i mina. Men man får det ju åandra sidan fixat gratis.

Så jag är benägen att hålla med Hasse. Strolz funknar bra.

Strolz + kalla fötter
Den enda stora nackdelen med strolz är att försöka komma i pjäxorna, är dom kalla kan du glömma det.

Annars är det grymt bra pjäxor. Jag sprutade mina barfota, och behöver inte spänna mer än till första eller andra hacket för att sitta fast. Inga problem att ha pjäxorna knäppta en hel dag heller.
Jag tog freerideskalet med en högre racinginnersko för att få lite mindre belastning på benhinnorna, och det fungerar riktigt bra.

Har inte upplevt några problem med spännena, har ändå åkt ca 100 dagar med dom.

Tillbaka
Topp