Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Strolz pjäxor - åsikter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 856544" data-attributes="member: 32948"><p>Plasten i just Krypton Pro går ofta tillbaka lite mer än hos andra pjäxor, därför får man trycka dem flera gånger över ganska lång tid. (Har tryckt mina 3ggr) </p><p></p><p>Har du värmt innerskon? Om inte - gör det igen, spänn hårt och använd tåhätta. (Kanske en extra strumpa också, och padda upp runt knölarna på foten) Varmluftsugn och 70-75 grader gäller. (Kör du dem direkt efter en potatisgratäng får innerskon en kul doft också - har jag märkt...) </p><p>Kolla om du kan lästa mer. Krypton pro är 98mm i 26,5 som standard, går säkert att bredda den uppåt 2cm om man vill, och inte är för feg. </p><p></p><p>Ditt problem kan även vara volymrelaterat. </p><p>Du fick antagligen med 2 par sulor (plast + gummi) till dina kryptons, prova att slipa ner det paret du inte använder någon mm. Då får du både bredd och volym. </p><p>OBS på att hälgreppet kan försämras något, men om det händer kan man lösa det genom en hälkil någonstans... </p><p></p><p>Skulle vara intressant att veta fotens bredd när du belastar den vs. ytterskalets bredd just nu?</p><p></p><p></p><p>Edit:</p><p>Vad gäller prestanda, egenskaper och kvalitet mellan olika typer av innerskor så har jag bara erfarenhet av att jobba med Conform'able och Strolz, åkmässigt har jag bara erfarenhet av Conform'able (och intuitions vanliga överlappsinnersko då såklart...)</p><p></p><p>Tror resultatet här mest handlar om den som gör pjäxan. Snacka lite med snubben som gör det så märker du direkt om denne har koll på läget och är hängiven. Brukar inte vara några problem med det. </p><p>Har du supermjuka fötter ska du kanske passa dig för formsprutat, jag fick problem med mina conform'able då de mosade ihop foten istället för att forma sig efter min fot. Kämpade med fanskapet i 2 veckor, men efter att det började göra ont som attan slängde jag dem åt #¤&*$#... </p><p></p><p>Conform'able har dock idag sänkt rekommenderat "sprut-tid" men några sekunder sedan jag gjorde det, = mindre tryck, mer komfort. </p><p>Tror att strolz system genererar ett lite lägre tryck än conform'able också. (Är ju självklar beroende på hur länge man sprutar dem. Mer skum i dojjan = tajtare)</p><p></p><p>Ska du göra formsprutat i dina pjäxor ska du ha en del space över, 10-15mm tror jag (är lite osäker just nu - din lokala strolznisse vet garanterat).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 856544, member: 32948"] Plasten i just Krypton Pro går ofta tillbaka lite mer än hos andra pjäxor, därför får man trycka dem flera gånger över ganska lång tid. (Har tryckt mina 3ggr) Har du värmt innerskon? Om inte - gör det igen, spänn hårt och använd tåhätta. (Kanske en extra strumpa också, och padda upp runt knölarna på foten) Varmluftsugn och 70-75 grader gäller. (Kör du dem direkt efter en potatisgratäng får innerskon en kul doft också - har jag märkt...) Kolla om du kan lästa mer. Krypton pro är 98mm i 26,5 som standard, går säkert att bredda den uppåt 2cm om man vill, och inte är för feg. Ditt problem kan även vara volymrelaterat. Du fick antagligen med 2 par sulor (plast + gummi) till dina kryptons, prova att slipa ner det paret du inte använder någon mm. Då får du både bredd och volym. OBS på att hälgreppet kan försämras något, men om det händer kan man lösa det genom en hälkil någonstans... Skulle vara intressant att veta fotens bredd när du belastar den vs. ytterskalets bredd just nu? Edit: Vad gäller prestanda, egenskaper och kvalitet mellan olika typer av innerskor så har jag bara erfarenhet av att jobba med Conform'able och Strolz, åkmässigt har jag bara erfarenhet av Conform'able (och intuitions vanliga överlappsinnersko då såklart...) Tror resultatet här mest handlar om den som gör pjäxan. Snacka lite med snubben som gör det så märker du direkt om denne har koll på läget och är hängiven. Brukar inte vara några problem med det. Har du supermjuka fötter ska du kanske passa dig för formsprutat, jag fick problem med mina conform'able då de mosade ihop foten istället för att forma sig efter min fot. Kämpade med fanskapet i 2 veckor, men efter att det började göra ont som attan slängde jag dem åt #¤&*$#... Conform'able har dock idag sänkt rekommenderat "sprut-tid" men några sekunder sedan jag gjorde det, = mindre tryck, mer komfort. Tror att strolz system genererar ett lite lägre tryck än conform'able också. (Är ju självklar beroende på hur länge man sprutar dem. Mer skum i dojjan = tajtare) Ska du göra formsprutat i dina pjäxor ska du ha en del space över, 10-15mm tror jag (är lite osäker just nu - din lokala strolznisse vet garanterat). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Strolz pjäxor - åsikter?
Tillbaka
Topp