Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Strolz pjäxor - åsikter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aelgen" data-source="post: 863724" data-attributes="member: 91621"><p>Strolz har stulit ideen med formsprutning som Daleboot uppfann på 80-talet. De betalade en hiskelig summa till Daleboot för att få lov att fortsätta använda konceptet. Daleboot gick vidare till värmda innerskor och sammarbetar i dagsläget med Intuition liners. Som jag ser det så är Strolz ett lite föråldrat koncept som inte utvecklats särskilt mycket de senaste 10 åren. Tittar man på Daleboot så ligger de en bra bit före när det gäller nytänkande. Exempelvis använder de sig av plast i olika durometer för att bygga fram ett sanslöst progressivt flex. En sån simpel sak som att spännena är omvända vilket innebär att de aldrig slås upp i puder eller att man riskerar att slå dem i ett bord på afterski visar tydligt på tänkande utanför "lådan" och sånt som jag uppskattar. Strolz är mer klassiskt, Daleboot är lite mer nytänkande. Det faktum att jag gick från en Dalbello Krypton pro gjorde valet av Daleboot solklart då de har bara 3 spännen med 1 i mitten som trycker bak hälen.</p><p></p><p>Men som sagt, jag ska köra lite mer på dem sen ska jag skriva en ordentligt recension då jag tror många hade kunnat lösa sina pjäxproblem med ett par av dessa skapelser!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aelgen, post: 863724, member: 91621"] Strolz har stulit ideen med formsprutning som Daleboot uppfann på 80-talet. De betalade en hiskelig summa till Daleboot för att få lov att fortsätta använda konceptet. Daleboot gick vidare till värmda innerskor och sammarbetar i dagsläget med Intuition liners. Som jag ser det så är Strolz ett lite föråldrat koncept som inte utvecklats särskilt mycket de senaste 10 åren. Tittar man på Daleboot så ligger de en bra bit före när det gäller nytänkande. Exempelvis använder de sig av plast i olika durometer för att bygga fram ett sanslöst progressivt flex. En sån simpel sak som att spännena är omvända vilket innebär att de aldrig slås upp i puder eller att man riskerar att slå dem i ett bord på afterski visar tydligt på tänkande utanför "lådan" och sånt som jag uppskattar. Strolz är mer klassiskt, Daleboot är lite mer nytänkande. Det faktum att jag gick från en Dalbello Krypton pro gjorde valet av Daleboot solklart då de har bara 3 spännen med 1 i mitten som trycker bak hälen. Men som sagt, jag ska köra lite mer på dem sen ska jag skriva en ordentligt recension då jag tror många hade kunnat lösa sina pjäxproblem med ett par av dessa skapelser! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Strolz pjäxor - åsikter?
Tillbaka
Topp