Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Strolz pjäxor - åsikter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aelgen" data-source="post: 863875" data-attributes="member: 91621"><p>Jag gav 720 euro för mina Daleboots inklusive en ortopedisk sula. Alltså inte en conformable sula, utan ett riktigt fotinlägg av mycket högre kvalitet. Strolz i jämförelse kostar 650euro utan "custom footbed", vet inte riktigt vad den kostar. Så Daleboot är några euro dyrare men helt ärligt så har jag fått en bättre bild av Daleboot än av Strolz. Har varit inne hos båda och gjort fotmätning och den som gjordes på Daleboot var utan en enda dator, bara massa mått och klämmande. Kändes mycket mer personligt och seriöst. På Strolz så har de massa olika bootfitters som arbetar (de är alla mycket kunniga) men på Daleboot har de en och det är han som äger företaget, designar pjäxan samt överser fabrikationen av pjäxan. Alltså den mannen kan allt om sina pjäxor och då menar jag allt. </p><p>Bara en sak som spännena på Dalebooten är kul att se, de är omvända (svårt att förklara, kolla bilder) Så att de inte ska kunna slås upp vid puder åkning eller att man riskerar att böja dem när man går med pjäxan uppknäppt. Har inte sett det på en enda pjäxmodell innan så det tyder ju på en del nytänkande.</p><p></p><p>Som sagt: Strolz och Daleboot är båda mycket bra produkter. Jag tycker bara att Dalebooten hade en bättre och mer funktionell design samtidigt som pjäxan är oerhört lätt ( Jag tror seriöst att den väger 60% av vad Strolz pjäxan gjorde) och servicen i butiken i Kitzbühel var fantastisk.</p><p>En sista grej som är grymt med pjäxan är att flexet är ställbart. Jag gillar att ha ganska hårda pjäxor när jag kör pist men gärna mjuka när jag kör offpist. En väldigt svår kombination på en vanlig pjäxa, men på Dalebooten har du ett spänne där bak som du kan släppa upp när du vill få mjukare flex "on the go". Det påminner om en Walk funktion men syftet är att mjukna till flexet och det funkar kanon! Sen kan man ställa flexet från mjuk till hårt genom att ta ut innerskon och skruva på en skruv.</p><p></p><p>Men jag kommer skriva min fullständiga åsikt om några dagar när jag fått lite fler skiddagar på dem!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aelgen, post: 863875, member: 91621"] Jag gav 720 euro för mina Daleboots inklusive en ortopedisk sula. Alltså inte en conformable sula, utan ett riktigt fotinlägg av mycket högre kvalitet. Strolz i jämförelse kostar 650euro utan "custom footbed", vet inte riktigt vad den kostar. Så Daleboot är några euro dyrare men helt ärligt så har jag fått en bättre bild av Daleboot än av Strolz. Har varit inne hos båda och gjort fotmätning och den som gjordes på Daleboot var utan en enda dator, bara massa mått och klämmande. Kändes mycket mer personligt och seriöst. På Strolz så har de massa olika bootfitters som arbetar (de är alla mycket kunniga) men på Daleboot har de en och det är han som äger företaget, designar pjäxan samt överser fabrikationen av pjäxan. Alltså den mannen kan allt om sina pjäxor och då menar jag allt. Bara en sak som spännena på Dalebooten är kul att se, de är omvända (svårt att förklara, kolla bilder) Så att de inte ska kunna slås upp vid puder åkning eller att man riskerar att böja dem när man går med pjäxan uppknäppt. Har inte sett det på en enda pjäxmodell innan så det tyder ju på en del nytänkande. Som sagt: Strolz och Daleboot är båda mycket bra produkter. Jag tycker bara att Dalebooten hade en bättre och mer funktionell design samtidigt som pjäxan är oerhört lätt ( Jag tror seriöst att den väger 60% av vad Strolz pjäxan gjorde) och servicen i butiken i Kitzbühel var fantastisk. En sista grej som är grymt med pjäxan är att flexet är ställbart. Jag gillar att ha ganska hårda pjäxor när jag kör pist men gärna mjuka när jag kör offpist. En väldigt svår kombination på en vanlig pjäxa, men på Dalebooten har du ett spänne där bak som du kan släppa upp när du vill få mjukare flex "on the go". Det påminner om en Walk funktion men syftet är att mjukna till flexet och det funkar kanon! Sen kan man ställa flexet från mjuk till hårt genom att ta ut innerskon och skruva på en skruv. Men jag kommer skriva min fullständiga åsikt om några dagar när jag fått lite fler skiddagar på dem! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Strolz pjäxor - åsikter?
Tillbaka
Topp