Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Strul med dynafitpjäxor...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ctrl-alt-delete" data-source="post: 1033756" data-attributes="member: 129857"><p>Tack för svaren,</p><p></p><p>Anledningen till att det ser ut som om den gamla skruven sitter snett beror nog på att jag försökt skruva</p><p>in den nya utan att inse att det satt något i vägen...</p><p></p><p>Jag gjorde ett försök att skruva in den nya skruven bredvid den gamla. Det gick men det er ut som</p><p>det blir betydligt värre spänningar i skruven på det viset. Får bli att ta bort den gamla och börja om på nytt.</p><p></p><p>Några tips på vilken epoxy som är bäst. Misstänker att man ska satsa på något som inte härdar alltför snabbt.</p><p></p><p>Vad tror ni annars om att limma dit metalldelen (förutom att skruva givetvis)?</p><p>När jag jämför med den som sitter på den andra pjäxan som har varit med på ~60 skiddagar så är det ingen större skillnad.</p><p></p><p>För övrigt pekar mina högst ovetenskapliga tester på att det är när man tar av sig skidorna som den värsta</p><p>belastningen hamnar på skruven.</p><p></p><p>//Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ctrl-alt-delete, post: 1033756, member: 129857"] Tack för svaren, Anledningen till att det ser ut som om den gamla skruven sitter snett beror nog på att jag försökt skruva in den nya utan att inse att det satt något i vägen... Jag gjorde ett försök att skruva in den nya skruven bredvid den gamla. Det gick men det er ut som det blir betydligt värre spänningar i skruven på det viset. Får bli att ta bort den gamla och börja om på nytt. Några tips på vilken epoxy som är bäst. Misstänker att man ska satsa på något som inte härdar alltför snabbt. Vad tror ni annars om att limma dit metalldelen (förutom att skruva givetvis)? När jag jämför med den som sitter på den andra pjäxan som har varit med på ~60 skiddagar så är det ingen större skillnad. För övrigt pekar mina högst ovetenskapliga tester på att det är när man tar av sig skidorna som den värsta belastningen hamnar på skruven. //Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Strul med dynafitpjäxor...
Tillbaka
Topp