Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Stryn eller Jyväshytte
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glennsingen" data-source="post: 16081" data-attributes="member: 2801"><p>I sommar ska du avsätta ett par dagar till lite sommerskidåkning.</p><p>Lyd mitt råd och du kommer vara mig evigt tacksam.</p><p></p><p>Stryn ligger i Norge och är ett sommerskicenter som inte öppnar förrän 25 maj. på några dagar när. Där har du ett paradis och vid den tidpunkten ofta knädjup puderåkning i magnifik omgivning. När man kommer ur tunneln i berget så tror man att man hamnat i Nangijala. Golfströmmen har ofta redan värmt upp denna sida och vegitationen har kommit igång ordentligt. </p><p></p><p>Bor gör du enklast på camperna nere i dalen. Åkbart till slutet av juli-augusti. Förbered dig på att det ofta kan regna på campen, men det gör väl inget när det, 1000 m högre upp, dimper ner lassvis med puder.</p><p></p><p>Ett till ställe är Jyväshytte som ligger runt samma glaciär, 5-6 mil fågelvägen. Där har du nordens högsta topp också, Galdhöpiggen på ca: 2500 m. Själva Jyväshytte ligger på 2200 meter och är tillgängligt till fots från liften. 20 min i rask takt. Härlig utsikt därifrån och landskapet påminner om alperna. Ingen inlandsis som dragit fram där inte.</p><p></p><p>Avsätter du dagar till denna lättilgängliga förlustelse så kommer du att ha minnen för livet....</p><p></p><p><a href="http://home5.swipnet.se/~w-57687/skildring/stryn.html" target="_blank">http://home5.swipnet.se/~w-57687/skildring/stryn.html</a></p><p></p><p>~Eder Glennsing~</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glennsingen, post: 16081, member: 2801"] I sommar ska du avsätta ett par dagar till lite sommerskidåkning. Lyd mitt råd och du kommer vara mig evigt tacksam. Stryn ligger i Norge och är ett sommerskicenter som inte öppnar förrän 25 maj. på några dagar när. Där har du ett paradis och vid den tidpunkten ofta knädjup puderåkning i magnifik omgivning. När man kommer ur tunneln i berget så tror man att man hamnat i Nangijala. Golfströmmen har ofta redan värmt upp denna sida och vegitationen har kommit igång ordentligt. Bor gör du enklast på camperna nere i dalen. Åkbart till slutet av juli-augusti. Förbered dig på att det ofta kan regna på campen, men det gör väl inget när det, 1000 m högre upp, dimper ner lassvis med puder. Ett till ställe är Jyväshytte som ligger runt samma glaciär, 5-6 mil fågelvägen. Där har du nordens högsta topp också, Galdhöpiggen på ca: 2500 m. Själva Jyväshytte ligger på 2200 meter och är tillgängligt till fots från liften. 20 min i rask takt. Härlig utsikt därifrån och landskapet påminner om alperna. Ingen inlandsis som dragit fram där inte. Avsätter du dagar till denna lättilgängliga förlustelse så kommer du att ha minnen för livet.... [URL]http://home5.swipnet.se/~w-57687/skildring/stryn.html[/URL] ~Eder Glennsing~ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Stryn eller Jyväshytte
Tillbaka
Topp