Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Stryn i Juni -08
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 437419" data-attributes="member: 79407"><p>jag har letat reda på ett hus 20 minuter med bil från Stryn.</p><p>Huset har 7 bäddar, bastu, 50meter till havet, kök WCdusch osv, 2 parkeringsplatser, och kostar i perioden 10-17 juni 3000kr..</p><p></p><p>20 minuter är alltså lika nära som den officiella campingen. bra det!</p><p></p><p></p><p>jag tänkte att om man byter chafför efter 1-2h (eller vad nu känns bra) så bör man ju kunna sträcka det. Vaxa brädor?, då kan du antagligen vaxa skidor också och det är ju grymt.</p><p></p><p></p><p>säg om vi blir 4 personer i två bil så skulle det gå på kanske 2000 i bensin tur/retur dvs 500 kr per person (enligt michelin, från Uppsala räknat). Huset kostar 3000kr, säg att det blir 8 personer i det (nån får helt enkelt sova på luftmadrass i sovsäck :D) så blir det 375kr per person. Mat kommer högt räknat kosta 100kr om dagen, om man käkar makaroner och annat nyttigt (jag kommer iallafall propsa på att köpa maten i sverige) så vi säger 700kr för mat. Liftkort kostar 1530kr för 6 dagar om jag föstått det rätt. Utöver det tar de 70kr för liftkortet (något som lite udda à norskt mannér står vid sidan om) så säg 1600kr där.</p><p></p><p>Liftkort: 1600kr</p><p>Boende: 375kr</p><p>Bensin: 500kr</p><p>Mat: 700kr (jag tror iofs lätt att det går att halvera den kostn. om man är snål)</p><p></p><p>totalt; 3175kr</p><p></p><p></p><p>det är min budget, och den skulle öka med ca 250kr om vi t.ex. bara blev 5 och då bara fyllde en bil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 437419, member: 79407"] jag har letat reda på ett hus 20 minuter med bil från Stryn. Huset har 7 bäddar, bastu, 50meter till havet, kök WCdusch osv, 2 parkeringsplatser, och kostar i perioden 10-17 juni 3000kr.. 20 minuter är alltså lika nära som den officiella campingen. bra det! jag tänkte att om man byter chafför efter 1-2h (eller vad nu känns bra) så bör man ju kunna sträcka det. Vaxa brädor?, då kan du antagligen vaxa skidor också och det är ju grymt. säg om vi blir 4 personer i två bil så skulle det gå på kanske 2000 i bensin tur/retur dvs 500 kr per person (enligt michelin, från Uppsala räknat). Huset kostar 3000kr, säg att det blir 8 personer i det (nån får helt enkelt sova på luftmadrass i sovsäck :D) så blir det 375kr per person. Mat kommer högt räknat kosta 100kr om dagen, om man käkar makaroner och annat nyttigt (jag kommer iallafall propsa på att köpa maten i sverige) så vi säger 700kr för mat. Liftkort kostar 1530kr för 6 dagar om jag föstått det rätt. Utöver det tar de 70kr för liftkortet (något som lite udda à norskt mannér står vid sidan om) så säg 1600kr där. Liftkort: 1600kr Boende: 375kr Bensin: 500kr Mat: 700kr (jag tror iofs lätt att det går att halvera den kostn. om man är snål) totalt; 3175kr det är min budget, och den skulle öka med ca 250kr om vi t.ex. bara blev 5 och då bara fyllde en bil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Stryn i Juni -08
Tillbaka
Topp