Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stryn verkar flackt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hjulbult" data-source="post: 332193" data-attributes="member: 13199"><p>Visst är det lite krångligt att komma ner en bit längre ned på vägen. Korta baksidan leder ner till en krök på vägen, och det är dit man oftast åker. Därifrån är det sällan några problem att ordna skjuts tillbaka då bilarna går i skytteltrafik dit. En i sällskapet kan t.ex. åka ned med en bil och lifta tillbaks (vilket är enkelt i Stryn) så kan man köra ett åk ned dit sen och ha sin bil väntande. Det possitiva är istället att korta baksidan inte kräver någon som helst hajk att ta sig till. Bara en promenad på 1-2 min uppför en knix. sedan har man 700-800 höjmeter offpiståkning som kan varieras med en mängd olika linjer.</p><p></p><p>Kom även ihåg att den åkning som leder direkt tillbaka till liften håller hög kvallite den också. Jag har vart på 4 resor till Stryn och varje gång har jag blitt possitivt överaskad över hur pass bra klass det är på åkningen där. Dessutom är det rätt lite folk på vardagar så man slipper köa och trängas, samt OK med folk på helger så att man kan leva med det.</p><p></p><p>Vädret kan dock vara ett problem som många har skrivit, vet inte om det är generellt är bättre eller sämre tidigt på säsongen. Man får som vanligt när det gäller väder lita till turen, men har man tur och prickar ett högtryck så är det fantastiskt. Vårsnöåkning när den är som bäst, det näst bästa efter puder enligt min mening med den fördelen att det är varmt och behagligt ute istället för smällkallt.</p><p></p><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hjulbult, post: 332193, member: 13199"] Visst är det lite krångligt att komma ner en bit längre ned på vägen. Korta baksidan leder ner till en krök på vägen, och det är dit man oftast åker. Därifrån är det sällan några problem att ordna skjuts tillbaka då bilarna går i skytteltrafik dit. En i sällskapet kan t.ex. åka ned med en bil och lifta tillbaks (vilket är enkelt i Stryn) så kan man köra ett åk ned dit sen och ha sin bil väntande. Det possitiva är istället att korta baksidan inte kräver någon som helst hajk att ta sig till. Bara en promenad på 1-2 min uppför en knix. sedan har man 700-800 höjmeter offpiståkning som kan varieras med en mängd olika linjer. Kom även ihåg att den åkning som leder direkt tillbaka till liften håller hög kvallite den också. Jag har vart på 4 resor till Stryn och varje gång har jag blitt possitivt överaskad över hur pass bra klass det är på åkningen där. Dessutom är det rätt lite folk på vardagar så man slipper köa och trängas, samt OK med folk på helger så att man kan leva med det. Vädret kan dock vara ett problem som många har skrivit, vet inte om det är generellt är bättre eller sämre tidigt på säsongen. Man får som vanligt när det gäller väder lita till turen, men har man tur och prickar ett högtryck så är det fantastiskt. Vårsnöåkning när den är som bäst, det näst bästa efter puder enligt min mening med den fördelen att det är varmt och behagligt ute istället för smällkallt. /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stryn verkar flackt?
Tillbaka
Topp