Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stryn vilken BESVIKELSE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SofiaWallstroem" data-source="post: 547802" data-attributes="member: 44090"><p>Rekommenderar att du, och de flesta andra här, kollar upp vilka regler som gäller i Sverige nästa gång du/ni köper ett liftkort, annars finns risken att bli besviken...</p><p></p><p>SLAO har utformat regler i samarbete med konsumentverket. </p><p>Enligt det reglerna så får man först och främst endast återbetalning om systemet varit stängt mer än en tredjedel av kortets giltighetstid. </p><p>Dessutom står det ungefär att anläggningen inte behöver återbetala för händelser som inte hade kunnat förutses när kortet såldes. Det kan vara väder, att något har gått sönder o dyl.</p><p></p><p>Jag kan ha blandat ihop exakt vad som står, så om det blev fel, ursäkta. Men det var så det tolkades där jag jobbat tidigare. Där gav vi dock alltid återbetalning för stormstängt mer än en tredjedel.</p><p></p><p>Blev lite rörigt det här. Meningen var i alla fall att påpeka att konsumentverket troligtvis visst skulle godkänna det där, och jag har aldrig varit på en anläggning i Sverige som skyltat så noga som dom verkar göra i Stryn.</p><p></p><p>Rekommenderar att ni kikar igenom SLAO's lilla gula om ni vill veta vad som gäller när man köper liftkort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SofiaWallstroem, post: 547802, member: 44090"] Rekommenderar att du, och de flesta andra här, kollar upp vilka regler som gäller i Sverige nästa gång du/ni köper ett liftkort, annars finns risken att bli besviken... SLAO har utformat regler i samarbete med konsumentverket. Enligt det reglerna så får man först och främst endast återbetalning om systemet varit stängt mer än en tredjedel av kortets giltighetstid. Dessutom står det ungefär att anläggningen inte behöver återbetala för händelser som inte hade kunnat förutses när kortet såldes. Det kan vara väder, att något har gått sönder o dyl. Jag kan ha blandat ihop exakt vad som står, så om det blev fel, ursäkta. Men det var så det tolkades där jag jobbat tidigare. Där gav vi dock alltid återbetalning för stormstängt mer än en tredjedel. Blev lite rörigt det här. Meningen var i alla fall att påpeka att konsumentverket troligtvis visst skulle godkänna det där, och jag har aldrig varit på en anläggning i Sverige som skyltat så noga som dom verkar göra i Stryn. Rekommenderar att ni kikar igenom SLAO's lilla gula om ni vill veta vad som gäller när man köper liftkort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stryn vilken BESVIKELSE
Tillbaka
Topp