Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stryn vs. Juvass
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CKL" data-source="post: 551416" data-attributes="member: 12431"><p>var i juvass i torsdags, en halvdag endast på vägen hem från en vecka i stryn, blev ingen åkning denna dag utan enbart foto för min egen del då 320 nkr för liftkort + 300 nkr för ett parkpass kändes lite väl för en halvdags åkning. MEN, de 300 kr för parkpasset gäller en vecka och parken i juvass går inte ens att jämföra med den i stryn, juvass park såg riktigt nice ut och snowboardåkarna jag var där med gillade den skarpt. tror det var 3 olika linjer med 3 hopp i varje, en stor corner/stepup längst ner plus lite räcken här var. dessutom fanns jons hopp kvar som var sinnesjukt stort som nåt crew körde i. </p><p></p><p>stryn däremot var en riktig besvikelse i år, parken bestod av två små hopp som inte var nå sköna alls, några småkullar och tre små boxar. känns som de lagt ner verksamheten totalt, dessutom skyllde de på snöbrist men jag har varit där 7-8 ggr och tycker att tillgången var helt ok, åtminstone tillräckligt för att smaska upp något större/mer... finns såklart mer annan åkning i stryn men vi var där för park. blir juvass för oss nästa år, verkade som de satt upp snökanoner där tom för att kunna bygga parken, känns som något stryn borde kunna göra istället för att gnälla. e det växthuseffekt får man göra nåt åt saken, inte bara titta på när glaciären försvinner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CKL, post: 551416, member: 12431"] var i juvass i torsdags, en halvdag endast på vägen hem från en vecka i stryn, blev ingen åkning denna dag utan enbart foto för min egen del då 320 nkr för liftkort + 300 nkr för ett parkpass kändes lite väl för en halvdags åkning. MEN, de 300 kr för parkpasset gäller en vecka och parken i juvass går inte ens att jämföra med den i stryn, juvass park såg riktigt nice ut och snowboardåkarna jag var där med gillade den skarpt. tror det var 3 olika linjer med 3 hopp i varje, en stor corner/stepup längst ner plus lite räcken här var. dessutom fanns jons hopp kvar som var sinnesjukt stort som nåt crew körde i. stryn däremot var en riktig besvikelse i år, parken bestod av två små hopp som inte var nå sköna alls, några småkullar och tre små boxar. känns som de lagt ner verksamheten totalt, dessutom skyllde de på snöbrist men jag har varit där 7-8 ggr och tycker att tillgången var helt ok, åtminstone tillräckligt för att smaska upp något större/mer... finns såklart mer annan åkning i stryn men vi var där för park. blir juvass för oss nästa år, verkade som de satt upp snökanoner där tom för att kunna bygga parken, känns som något stryn borde kunna göra istället för att gnälla. e det växthuseffekt får man göra nåt åt saken, inte bara titta på när glaciären försvinner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Stryn vs. Juvass
Tillbaka
Topp