Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
STS Alpresors reseledarkurs 29/11–8/12 2013
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="thooreen" data-source="post: 1017870" data-attributes="member: 73853"><p>Helt rätt Daniel STS-kursen ger inte jobb till alla. Sen så passar inte alla som reseledare.</p><p>Av alla de som har gått kursen som jag har fått prata med efteråt (över hundra stycken) så är det en personer som inte tyckte att kursen var givande för den personliga utveckling.</p><p>Av det personer som inte fick jobb så tycker nästan alla att det var en utav de bästa veckorna i sitt liv och att de definitivt hade gjort om det igen.</p><p></p><p>"Vill man jobba och tjäna pengar under en säsong skall man definitivt välja något annat."</p><p>Det tycker jag med, dock så tycker jag att gör man sin första eller andra säsong och huvudmålet är att tjäna massvis med pengar så är man fel ute. </p><p>Som reseledare tjänar man inte mycket pengar (man klarar sig). Man får dock minne för livet och ofta är man väldigt uppskattad av gästerna.</p><p></p><p>I regel så jobbar man sex dagar i vecka och en av dessa dagar är transferdag. Det vill säga att du kan åka skidor sex dagar i veckan, fem dagar av dessa åks med jobbkläder dvs att då får du hålla dig i pisten. </p><p>Ofta har du då också en grupp med dig, om tycker du det verkar otroligt tråkigt, jobbigt så är du inte rätt person.</p><p>Oftare en vad du tror så gör gruppen din skiddag bättre. </p><p>Införskaffa dig ett par riktiga pistlagg och upptäck hur kul det kan vara att åka pist.</p><p></p><p>Det finns fler säsongsjobb än vad det finns reseledare så naturligtvis finns det större möjlighet att få ett annat jobb.</p><p>Tycker man att jobbet som reseledare verkar kul så ser jag inga hinder att åka ner och gå kursen ha en fantastisk vecka.</p><p>Är man fast besluten att göra en säsong så behöver man ju inte åka med bussen tillbaka till Sverige. </p><p>Istället kan stanna kvar och leta andra jobb/boende medans man väntar på svar från STS.</p><p></p><p>Om man är en social person som tycker det är roligt att träffa nya människor är chansen stor att jobba som reseledare för STS Alpresor är det bästa man har gjort. Så varför inte ge det en chans?!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="thooreen, post: 1017870, member: 73853"] Helt rätt Daniel STS-kursen ger inte jobb till alla. Sen så passar inte alla som reseledare. Av alla de som har gått kursen som jag har fått prata med efteråt (över hundra stycken) så är det en personer som inte tyckte att kursen var givande för den personliga utveckling. Av det personer som inte fick jobb så tycker nästan alla att det var en utav de bästa veckorna i sitt liv och att de definitivt hade gjort om det igen. "Vill man jobba och tjäna pengar under en säsong skall man definitivt välja något annat." Det tycker jag med, dock så tycker jag att gör man sin första eller andra säsong och huvudmålet är att tjäna massvis med pengar så är man fel ute. Som reseledare tjänar man inte mycket pengar (man klarar sig). Man får dock minne för livet och ofta är man väldigt uppskattad av gästerna. I regel så jobbar man sex dagar i vecka och en av dessa dagar är transferdag. Det vill säga att du kan åka skidor sex dagar i veckan, fem dagar av dessa åks med jobbkläder dvs att då får du hålla dig i pisten. Ofta har du då också en grupp med dig, om tycker du det verkar otroligt tråkigt, jobbigt så är du inte rätt person. Oftare en vad du tror så gör gruppen din skiddag bättre. Införskaffa dig ett par riktiga pistlagg och upptäck hur kul det kan vara att åka pist. Det finns fler säsongsjobb än vad det finns reseledare så naturligtvis finns det större möjlighet att få ett annat jobb. Tycker man att jobbet som reseledare verkar kul så ser jag inga hinder att åka ner och gå kursen ha en fantastisk vecka. Är man fast besluten att göra en säsong så behöver man ju inte åka med bussen tillbaka till Sverige. Istället kan stanna kvar och leta andra jobb/boende medans man väntar på svar från STS. Om man är en social person som tycker det är roligt att träffa nya människor är chansen stor att jobba som reseledare för STS Alpresor är det bästa man har gjort. Så varför inte ge det en chans?! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
STS Alpresors reseledarkurs 29/11–8/12 2013
Tillbaka
Topp