Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 386180" data-attributes="member: 13863"><p>Köpte två lavinsäkerhetspaket från SC som dök upp igår. En Barryvox Pulse för mer frekvent bruk (dvs. till mig) och en Pieps Freeride som budgetvariant för då och då bruk (dvs. övriga familjemedlemmar och kompisar som hänger på).</p><p></p><p>Jag har inte hunnit testa den mer noggrannt ännu men kan dela mina första intryck.</p><p></p><p>- Liten och lätt och levereras med en trevlig bärsele (som man faktiskt fattar direkt hur den ska sitta...).</p><p>- Inga egentliga inställningar, bara att köra igång.</p><p>- Bra strömbrytare som knappast går att misstolka.</p><p>- Enkelantenn vilket innebär att riktningsvisare saknas.</p><p>- Visar avstånd och "signalstyrka".</p><p>- Avståndsmätningen är inte exakt men ger en tydlig indikation om man närmar sig eller avlägsnar sig.</p><p>- Inte lika snabb sökning som med en treantennare som Pulsen, men fyller sin funktion.</p><p></p><p>Med en prislapp som är mer än 2 000 kr under Pulsen känns den som ett riktigt bra alternativ för den som bara har behov av tranciever någon enstaka vecka om året. Men som för alla transcievers krävs det träning, träning och åter träning för att kunna göra en snabb och effektiv sökning.</p><p></p><p>Och ... ja just det ... vad får man mer om man köper en toppmodell som Pulsen.</p><p>- Tre antenner vilket innebär att man får riktningsvisning, vilket underlättar söket markant.</p><p>- Bättre multipel sökning (fler begravda) där man i trenscievern kan markera och välja vilket "objekt" man vill söka på. Helt klart en stor fördel med flera personer under snön.</p><p>- Längre sökavstånd vilket sannolikt har mindre praktisk betydelse.</p><p>- Plus ett antal övriga funktioner ...</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 386180, member: 13863"] Köpte två lavinsäkerhetspaket från SC som dök upp igår. En Barryvox Pulse för mer frekvent bruk (dvs. till mig) och en Pieps Freeride som budgetvariant för då och då bruk (dvs. övriga familjemedlemmar och kompisar som hänger på). Jag har inte hunnit testa den mer noggrannt ännu men kan dela mina första intryck. - Liten och lätt och levereras med en trevlig bärsele (som man faktiskt fattar direkt hur den ska sitta...). - Inga egentliga inställningar, bara att köra igång. - Bra strömbrytare som knappast går att misstolka. - Enkelantenn vilket innebär att riktningsvisare saknas. - Visar avstånd och "signalstyrka". - Avståndsmätningen är inte exakt men ger en tydlig indikation om man närmar sig eller avlägsnar sig. - Inte lika snabb sökning som med en treantennare som Pulsen, men fyller sin funktion. Med en prislapp som är mer än 2 000 kr under Pulsen känns den som ett riktigt bra alternativ för den som bara har behov av tranciever någon enstaka vecka om året. Men som för alla transcievers krävs det träning, träning och åter träning för att kunna göra en snabb och effektiv sökning. Och ... ja just det ... vad får man mer om man köper en toppmodell som Pulsen. - Tre antenner vilket innebär att man får riktningsvisning, vilket underlättar söket markant. - Bättre multipel sökning (fler begravda) där man i trenscievern kan markera och välja vilket "objekt" man vill söka på. Helt klart en stor fördel med flera personer under snön. - Längre sökavstånd vilket sannolikt har mindre praktisk betydelse. - Plus ett antal övriga funktioner ... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Tillbaka
Topp