Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Uteguiden" data-source="post: 386188" data-attributes="member: 65746"><p>Om jag var du (Nu är jag ju inte det..) så skulle jag göra tvärt om i valet av placering på dina transor. Pieps är väldigt liten och smidig men det krävs väldigt mycket övning för att man ska lyckas hitta någon med den. Eftersom det bara är en antenn på så anger den inte avstånd till dom begravda utan storleken på triangeln i displayen diffar i storlek beroende på vilken bana du är i. Så om du nu skulle vilja bli hittad när du är ute och åker skidor så ska du helt klart ge bort pulsen till den mer ovane åkare. Pulsen är väldigt användarvänlig och lätt att hitta personer med. iaf om man jämför med andra. </p><p>Men det enda som gäller är träning, träning, träning... </p><p></p><p>Det är bara mitt goda råd. Du kan läsa en recension på freeriden www.arelavincenter.se </p><p></p><p>/ Oscar Almgren</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Uteguiden, post: 386188, member: 65746"] Om jag var du (Nu är jag ju inte det..) så skulle jag göra tvärt om i valet av placering på dina transor. Pieps är väldigt liten och smidig men det krävs väldigt mycket övning för att man ska lyckas hitta någon med den. Eftersom det bara är en antenn på så anger den inte avstånd till dom begravda utan storleken på triangeln i displayen diffar i storlek beroende på vilken bana du är i. Så om du nu skulle vilja bli hittad när du är ute och åker skidor så ska du helt klart ge bort pulsen till den mer ovane åkare. Pulsen är väldigt användarvänlig och lätt att hitta personer med. iaf om man jämför med andra. Men det enda som gäller är träning, träning, träning... Det är bara mitt goda råd. Du kan läsa en recension på freeriden www.arelavincenter.se / Oscar Almgren [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Tillbaka
Topp