Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 386300" data-attributes="member: 47541"><p>Ja, så går nog mina funderingar med. I och för sig ska vi inte förringa det faktum att fler kommer att åka med transor. Sen får vi försöka att lobba in det här med träning, träning och åter träning. </p><p></p><p>En liten tanke om just detta: Transor har funnits sedan 1950-talet, i alla år har "lavinexperterna" tjatat om att vi måste träna, något som vi aldrig gjort (inte majoriteten i alla fall). Det kanske är fel väg att tro att en produkt som kräver så mycket träning ska vara frälsningen. Är det inte bättre att satsa på mer användarvänliga transor, i det närmaste idiotsäkra? I så fall dissar jag just Pieps nya tänk med sin FR och hyllar deras DSP och Barrys Pulse istället. </p><p></p><p>Nu tror jag inte att världen är så enkel utan min åsikt för tillfället är att desto fler valmöjligheter, dvs fler olika produkter, olika prisklasser etc är det bästa.</p><p></p><p>Ytterligare en produkt som vi tittade på i helgen: <a href="http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1195984683&archive=&start_from=&ucat=1&" target="_blank">http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1195984683&archive=&start_from=&ucat=1&</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 386300, member: 47541"] Ja, så går nog mina funderingar med. I och för sig ska vi inte förringa det faktum att fler kommer att åka med transor. Sen får vi försöka att lobba in det här med träning, träning och åter träning. En liten tanke om just detta: Transor har funnits sedan 1950-talet, i alla år har "lavinexperterna" tjatat om att vi måste träna, något som vi aldrig gjort (inte majoriteten i alla fall). Det kanske är fel väg att tro att en produkt som kräver så mycket träning ska vara frälsningen. Är det inte bättre att satsa på mer användarvänliga transor, i det närmaste idiotsäkra? I så fall dissar jag just Pieps nya tänk med sin FR och hyllar deras DSP och Barrys Pulse istället. Nu tror jag inte att världen är så enkel utan min åsikt för tillfället är att desto fler valmöjligheter, dvs fler olika produkter, olika prisklasser etc är det bästa. Ytterligare en produkt som vi tittade på i helgen: [URL]http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1195984683&archive=&start_from=&ucat=1&[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Tillbaka
Topp