Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 386512" data-attributes="member: 32948"><p>Ligger nog mycket i vad ville-vessla säger... </p><p>Att folk tränar för lite lavinräddning är ett faktum, gäller både sportlovsturister och bummarna med många säsonger i bagaget. </p><p></p><p>Budgettanscievers tycker jag ändå käns som fel väg att gå. Om jag råkar illa ut någon gång vill ju inte jag att hela gruppen ska ha långsamma och krångliga budgetranscievers. Av respekt till mina medåkare ser i.a.f. jag till att hålla min lavinutrustning ständigt uppdaterad samt några gedigna lavinkurser bakom pannbenet. </p><p></p><p>För mig låter det som att köpa begagnade säkerhetsbälten till bilen. </p><p>Argumentet "jag använder den/det inte så mycket", därför kan jag köpa något enklare faller platt - det är ju då man behöver värstinggrejjerna som är mer lättanvända!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 386512, member: 32948"] Ligger nog mycket i vad ville-vessla säger... Att folk tränar för lite lavinräddning är ett faktum, gäller både sportlovsturister och bummarna med många säsonger i bagaget. Budgettanscievers tycker jag ändå käns som fel väg att gå. Om jag råkar illa ut någon gång vill ju inte jag att hela gruppen ska ha långsamma och krångliga budgetranscievers. Av respekt till mina medåkare ser i.a.f. jag till att hålla min lavinutrustning ständigt uppdaterad samt några gedigna lavinkurser bakom pannbenet. För mig låter det som att köpa begagnade säkerhetsbälten till bilen. Argumentet "jag använder den/det inte så mycket", därför kan jag köpa något enklare faller platt - det är ju då man behöver värstinggrejjerna som är mer lättanvända! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Tillbaka
Topp