Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 386541" data-attributes="member: 32948"><p>Givetvis är en analog transa snabb och träffsäker i rätt händer - men en person som har tränat så mycket, den åker men stor sannolihet en hel del skidor, lägger en del pengar på utrustnngen och kan nog tänka sig köpa den senaste barryvoxen. Du har ju rätt i ditt resonemang, men målgruppen är för liten tror jag. </p><p>Risken tror jag är att folk som inte kan avända en transciever köper den för att den var billigare än alternativen och sen drar ut och åker puder. Hade lavinutrustningen varit dyrare hade man kanske struntat i att köp den och därmed förhoppningsvis kännt sig osäker vid ofpiståkning och därmed struntat i det. En transa som man inte kan använda är väl inte särskilt mycket bättre än att åka utan?</p><p>Jag lägger nog fortfarande en röst på fler idiotsäkra och snabba digitala transcievers. Folk får finna sig i att det kostar pengar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 386541, member: 32948"] Givetvis är en analog transa snabb och träffsäker i rätt händer - men en person som har tränat så mycket, den åker men stor sannolihet en hel del skidor, lägger en del pengar på utrustnngen och kan nog tänka sig köpa den senaste barryvoxen. Du har ju rätt i ditt resonemang, men målgruppen är för liten tror jag. Risken tror jag är att folk som inte kan avända en transciever köper den för att den var billigare än alternativen och sen drar ut och åker puder. Hade lavinutrustningen varit dyrare hade man kanske struntat i att köp den och därmed förhoppningsvis kännt sig osäker vid ofpiståkning och därmed struntat i det. En transa som man inte kan använda är väl inte särskilt mycket bättre än att åka utan? Jag lägger nog fortfarande en röst på fler idiotsäkra och snabba digitala transcievers. Folk får finna sig i att det kostar pengar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Tillbaka
Topp