Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ville-vessla" data-source="post: 388765" data-attributes="member: 54648"><p>MM</p><p>Alla transor sänder pulsvis, dock med lite olika intervaller. (höll på att skriva frekvens) Några har lite längre toner - som Ortovox F1, kan vara det du menade. </p><p>Det kan göra det svårare för avancerade digitala transcievrar att urskilja de enstaka signalerna, om man letar efter många sändare. Har man otur överlappar signalerna varandra = dåligt. </p><p>På pulsen kan man alltid gå tillbaks och lyssna på det analoga ljudet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ville-vessla, post: 388765, member: 54648"] MM Alla transor sänder pulsvis, dock med lite olika intervaller. (höll på att skriva frekvens) Några har lite längre toner - som Ortovox F1, kan vara det du menade. Det kan göra det svårare för avancerade digitala transcievrar att urskilja de enstaka signalerna, om man letar efter många sändare. Har man otur överlappar signalerna varandra = dåligt. På pulsen kan man alltid gå tillbaks och lyssna på det analoga ljudet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stubai Pieps freeride
Tillbaka
Topp