Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Studera i Östersund och åka i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlofM" data-source="post: 1038181" data-attributes="member: 30888"><p>Tja, </p><p></p><p>Pluggat tre år i Östersund nu, inne på sista terminen. Hur mycket du kan åka beror helt på vilket program du läser och din ambitonsnivå i skolan kontra skidpeppet! Just ekonomi brukar ha relativt lite föreläsningar känns det som, en kompis läser det och han brukar vara "ledig" mycket. "Ledig" innebär ju egenstudier. Vissa program har mycket gruppuppgifter och in lämningar i under kurserns gång, har fått uppfattningen att ekonomi kör mer på några få föreläsningar i veckan och sedan egenstudier med en tenta i slutet på kurserna, självklart finns det undantag. Det innebär ju ganska mkt dötid under kurserna men destomer intensivt tentaplugg 2 veckor inför tentorna. Så summan av kardemumman är att du troligtvis kommer kunna åka rätt mycket skidor när du pluggar om är flitig inför tentorna... Men det här ju lite av en uppskattning av mig eftersom jag inte läser ekonomi själv, men som sagt, en nära polare gör det så jag har nog rätt bra koll endå.</p><p></p><p>Jag läser maskinteknik och har i regel mer föreläsningar, grupparbeten och inlämningsuppgifter än han men jag hinner ju åka helgerna och vissa veckor hinner jag åka en-två dagar till om jag har tur. </p><p></p><p>Det är en fördel att ha egen bil så man kan åka när man vill, brukar inte vara något problem att fylla upp sin bil heller om man vill ha soppapengar, finns två bra bilkollektiv på facebook -så det går rätt bra att hitta skjuts där också om man saknar bil. Sen går det tåg också men det blir lite dyrt att köra dom varje gång.</p><p></p><p>Östersund är ju inte den största staden i Sverige, men eftersom den är den största inom 20 mils radie så har den det mesta. Jag trvis riktigt bra iallafall.</p><p></p><p>Skriv PM om du undrar nåt mer! </p><p></p><p>Förra säsongen hade jag 70 åkdagar mellan 1 november och 22 maj(turade några dagae efter åre stängde).</p><p></p><p>Har inte riktigt samma koll denna säsong men ligger runt 55 hittills.</p><p></p><p>Kan tillägga att jag är lite av en pluggis så är man en slacker kan man åka mer.. Haha!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlofM, post: 1038181, member: 30888"] Tja, Pluggat tre år i Östersund nu, inne på sista terminen. Hur mycket du kan åka beror helt på vilket program du läser och din ambitonsnivå i skolan kontra skidpeppet! Just ekonomi brukar ha relativt lite föreläsningar känns det som, en kompis läser det och han brukar vara "ledig" mycket. "Ledig" innebär ju egenstudier. Vissa program har mycket gruppuppgifter och in lämningar i under kurserns gång, har fått uppfattningen att ekonomi kör mer på några få föreläsningar i veckan och sedan egenstudier med en tenta i slutet på kurserna, självklart finns det undantag. Det innebär ju ganska mkt dötid under kurserna men destomer intensivt tentaplugg 2 veckor inför tentorna. Så summan av kardemumman är att du troligtvis kommer kunna åka rätt mycket skidor när du pluggar om är flitig inför tentorna... Men det här ju lite av en uppskattning av mig eftersom jag inte läser ekonomi själv, men som sagt, en nära polare gör det så jag har nog rätt bra koll endå. Jag läser maskinteknik och har i regel mer föreläsningar, grupparbeten och inlämningsuppgifter än han men jag hinner ju åka helgerna och vissa veckor hinner jag åka en-två dagar till om jag har tur. Det är en fördel att ha egen bil så man kan åka när man vill, brukar inte vara något problem att fylla upp sin bil heller om man vill ha soppapengar, finns två bra bilkollektiv på facebook -så det går rätt bra att hitta skjuts där också om man saknar bil. Sen går det tåg också men det blir lite dyrt att köra dom varje gång. Östersund är ju inte den största staden i Sverige, men eftersom den är den största inom 20 mils radie så har den det mesta. Jag trvis riktigt bra iallafall. Skriv PM om du undrar nåt mer! Förra säsongen hade jag 70 åkdagar mellan 1 november och 22 maj(turade några dagae efter åre stängde). Har inte riktigt samma koll denna säsong men ligger runt 55 hittills. Kan tillägga att jag är lite av en pluggis så är man en slacker kan man åka mer.. Haha! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Studera i Östersund och åka i Åre
Tillbaka
Topp