Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Studier/Skidåkning i Grenoble/ Chambery/Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JennyAxelsson" data-source="post: 185268" data-attributes="member: 64827"><p>Hejsan!</p><p>Jag pluggade franska i Grenoble i våras och han med massor med skidåkning. Jag tycker abslout att du ska åka till Grenoble. Eftersom man pluggar på ett universitet är kvaliten på undervisningen mycket bra och du kan läsa med än bara frankska, tex fransk historia, film, kultur mm. Väljer du mellan Chambery och Grenoble så är valet lätt Greoble. Staden är mycket större och här finns hur mycket sok helst att göra. Universitets skidklubb annordnar skidåkning 5 dagar i veckan och du kan även åka ski de randonnée (du går upp med skidrona och åker off-opist ner) med dom. Mycket häftigt!</p><p>Vill du bo i en skidort så ska du självklart välja chamonix, men jag skulle ändå rekomendera Grenoble. Till Les2alpes kan du åka med skidklubben nästan varje dag och då kan du åka från 9-16, så det blir en hel del ändå. Till les7laux, som är lite mindre men har långa dina backar tar det bara 45 minuter med buss.</p><p></p><p>Som du hör så tyckte jag verkligen om Grenoble. Jag åkte mest dit för skidåkningen men så här i efterhand fick jag gjort så himla mycket mer. Bergen erbjuder hur mycket som hlst även när snön har smält. Och att träffa studenter, både fransmän och nadra utbytetstudenter, i massor var jätte roligt.</p><p></p><p>Är det något annat du undrar över så svara jag gärna på fler frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JennyAxelsson, post: 185268, member: 64827"] Hejsan! Jag pluggade franska i Grenoble i våras och han med massor med skidåkning. Jag tycker abslout att du ska åka till Grenoble. Eftersom man pluggar på ett universitet är kvaliten på undervisningen mycket bra och du kan läsa med än bara frankska, tex fransk historia, film, kultur mm. Väljer du mellan Chambery och Grenoble så är valet lätt Greoble. Staden är mycket större och här finns hur mycket sok helst att göra. Universitets skidklubb annordnar skidåkning 5 dagar i veckan och du kan även åka ski de randonnée (du går upp med skidrona och åker off-opist ner) med dom. Mycket häftigt! Vill du bo i en skidort så ska du självklart välja chamonix, men jag skulle ändå rekomendera Grenoble. Till Les2alpes kan du åka med skidklubben nästan varje dag och då kan du åka från 9-16, så det blir en hel del ändå. Till les7laux, som är lite mindre men har långa dina backar tar det bara 45 minuter med buss. Som du hör så tyckte jag verkligen om Grenoble. Jag åkte mest dit för skidåkningen men så här i efterhand fick jag gjort så himla mycket mer. Bergen erbjuder hur mycket som hlst även när snön har smält. Och att träffa studenter, både fransmän och nadra utbytetstudenter, i massor var jätte roligt. Är det något annat du undrar över så svara jag gärna på fler frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Studier/Skidåkning i Grenoble/ Chambery/Chamonix
Tillbaka
Topp