Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Stukad fot och skall väg imorgon, kan man åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1200466" data-attributes="member: 12152"><p>Det är omöjligt att säga såklart eftersom stukning är en helt steglös skada som kan vara allt från att man känner en förhöjd känslighet vid sidledsrörelser under ett par veckor till att det tar ett halvår innan man kan belasta normalt. Jag personligen känner fortfarande av en rejäl stukning som jag fick vid en krasch med tech-bindning i december 2018. </p><p></p><p>Testa först om du kan få på dig pjäxorna. Det kan vara ett problem. Om det funkar går det säkert att "spendera tid i bergen" och att ta dig fram ok, men om det inte är en väldigt lätt stukning kommer du inte att kunna åka på med tryck. Mao förmodligen lösbart för familje- eller alpturist-äter-gulaschsoppa-på-solterass-åkning, men knappast för lite hårdare dagar på berget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1200466, member: 12152"] Det är omöjligt att säga såklart eftersom stukning är en helt steglös skada som kan vara allt från att man känner en förhöjd känslighet vid sidledsrörelser under ett par veckor till att det tar ett halvår innan man kan belasta normalt. Jag personligen känner fortfarande av en rejäl stukning som jag fick vid en krasch med tech-bindning i december 2018. Testa först om du kan få på dig pjäxorna. Det kan vara ett problem. Om det funkar går det säkert att "spendera tid i bergen" och att ta dig fram ok, men om det inte är en väldigt lätt stukning kommer du inte att kunna åka på med tryck. Mao förmodligen lösbart för familje- eller alpturist-äter-gulaschsoppa-på-solterass-åkning, men knappast för lite hårdare dagar på berget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Stukad fot och skall väg imorgon, kan man åka?
Tillbaka
Topp