Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stulna skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1329565" data-attributes="member: 12152"><p>Ja, att folk tar fel skidor är förmodligen betydligt vanligare än stöld. Speciellt hyrskidor. Folk kommer ju inte ihåg hur deras skidor ser ut efter en halvtimmes lunch och tar något som ser ungefär lika ut bara. Det märker man ju med stavar om inte annat. Ställ ett par svarta aluScott som kostar 199 spänn utanför valfri lunchrestaurang så är det ju 50/50 att de står kvar. Ställ dit ett par neongröna svindyra kolfiberteleskopare och det händer i princip aldrig att man blir av med dom. I det fallet är det inga kriminella krafter bakom (förutom de som tappade upp smuggelsprit i Bacardiflaskorna i baren då kanske och på så sätt bidrog till förvirringen). </p><p></p><p>Däremot tror jag tyvärr att det försvinner en del skidor genom stöld när det är som jag sa ovan, att stora mängder skidor står fritt nära parkeringar. Jag har för mig att jag läste någonstans att det var skidor för runt 15 miljoner per år som stjäls i svenska anläggningar, enligt polisanmälningarna då förmodligen. Det är ändå 3000 par varje vinter. En inte helt oansenlig mängd, där kanske en del är feltagningar då iofs. Men tar någon fel står det rimligen ett par kvar när dagen är slut. Det kan man ju undra var dom tar vägen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1329565, member: 12152"] Ja, att folk tar fel skidor är förmodligen betydligt vanligare än stöld. Speciellt hyrskidor. Folk kommer ju inte ihåg hur deras skidor ser ut efter en halvtimmes lunch och tar något som ser ungefär lika ut bara. Det märker man ju med stavar om inte annat. Ställ ett par svarta aluScott som kostar 199 spänn utanför valfri lunchrestaurang så är det ju 50/50 att de står kvar. Ställ dit ett par neongröna svindyra kolfiberteleskopare och det händer i princip aldrig att man blir av med dom. I det fallet är det inga kriminella krafter bakom (förutom de som tappade upp smuggelsprit i Bacardiflaskorna i baren då kanske och på så sätt bidrog till förvirringen). Däremot tror jag tyvärr att det försvinner en del skidor genom stöld när det är som jag sa ovan, att stora mängder skidor står fritt nära parkeringar. Jag har för mig att jag läste någonstans att det var skidor för runt 15 miljoner per år som stjäls i svenska anläggningar, enligt polisanmälningarna då förmodligen. Det är ändå 3000 par varje vinter. En inte helt oansenlig mängd, där kanske en del är feltagningar då iofs. Men tar någon fel står det rimligen ett par kvar när dagen är slut. Det kan man ju undra var dom tar vägen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stulna skidor
Tillbaka
Topp