Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stulna skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1329568" data-attributes="member: 12152"><p>Inte jag heller, men däremot har jag varit med om att ha blivit utsatt för en polisrazzia i vårt säsongsboende i Österrike när någon hade viskat för polisen att det fanns orimliga mängder skidor i garaget. Så där tar myndigheterna förteelsen skidtjuvande på allvar åtminstone. Vi var 5 säsongare med ungefär samma syn på skidbehov som jag, så det var väl närmare ett hundratal skidor uppradade. Mycket tveksam laglighet tyckte polisen. En och en fick vi gå in och redogöra för vems alla skidorna var och varför vi hade dom. Alla kunde som ett rinnande vatten tala om vilka skidor som tillhörde vem och syftet med att ha ett par för powderaccess-turer, ett par för heldagsturer, ett par för flerdagsturande, kvällsåkningslaggen, slalomteknikparen, GS hit och dit och puderbackupen, stenlaggen, laddabajset-paret, parkråttekvarlevan, låglandsbackeparet som egentligen borde ha lämnats hemma osv osv med exakt ägare på varje. </p><p></p><p>"WHY DO YOU HAVE SO MANY SKIS???"</p><p>"Hello, mr Gendarm. In Sweden we call it prylbög!"</p><p>(det var på den tiden man kunde använda uttrycket utan att någon tog illa vid sig...)</p><p></p><p>Jag har aldrig personligen blivit drabbad, men det hände då och då i alperna under säsongen att det försvann mängder med skidor på samma gång. Samma grej hände väl i Åre under sportlovet 2024 om jag inte missminner mig, när någon plockade med sig 50 par på en gång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1329568, member: 12152"] Inte jag heller, men däremot har jag varit med om att ha blivit utsatt för en polisrazzia i vårt säsongsboende i Österrike när någon hade viskat för polisen att det fanns orimliga mängder skidor i garaget. Så där tar myndigheterna förteelsen skidtjuvande på allvar åtminstone. Vi var 5 säsongare med ungefär samma syn på skidbehov som jag, så det var väl närmare ett hundratal skidor uppradade. Mycket tveksam laglighet tyckte polisen. En och en fick vi gå in och redogöra för vems alla skidorna var och varför vi hade dom. Alla kunde som ett rinnande vatten tala om vilka skidor som tillhörde vem och syftet med att ha ett par för powderaccess-turer, ett par för heldagsturer, ett par för flerdagsturande, kvällsåkningslaggen, slalomteknikparen, GS hit och dit och puderbackupen, stenlaggen, laddabajset-paret, parkråttekvarlevan, låglandsbackeparet som egentligen borde ha lämnats hemma osv osv med exakt ägare på varje. "WHY DO YOU HAVE SO MANY SKIS???" "Hello, mr Gendarm. In Sweden we call it prylbög!" (det var på den tiden man kunde använda uttrycket utan att någon tog illa vid sig...) Jag har aldrig personligen blivit drabbad, men det hände då och då i alperna under säsongen att det försvann mängder med skidor på samma gång. Samma grej hände väl i Åre under sportlovet 2024 om jag inte missminner mig, när någon plockade med sig 50 par på en gång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stulna skidor
Tillbaka
Topp