Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stulna skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 276967" data-attributes="member: 12152"><p>Egentligen bör jag inte kommentera det här, eftersom jag är insatt i branschen, men du har faktiskt fel. I det bolag jag representerar får de ansvariga tydliga direktiv om att texten i villkoren ska tolkas med fördel för kunden om det råder några tveksamheter. Skaderegleraren har uttryckligen i uppgift att hitta en formulering som kan hjälpa kunden snarare än att leta efter något som kan motivera en utebliven ersättning. Det är den allmänna inställningen och också det som lärs ut på utbildningar. Naturligtvis frångår man aldrig villkoren och ger ersättning för något som försäkringen inte täcker, men så länge det inte med full tydlighet går att motivera ett avslag får kunden ersättning.</p><p></p><p>Affärsidén är inte att notoriskt försöka neka kunder som söker hjälp, utan att med historisk skadedata och ingående statistiska analyser lägga priset på försäkringarna på en nivå som gör att intäkterna överstiger kostnaderna för utbetalning av ersättning. Ersättning ska betalas i rätt mängd i rätt fall och till rätt person. Det finns alltid oärliga människor som försöker bluffa till sig pengar, men i ett större perspektiv är de flesta ärliga.</p><p></p><p>Det låter som att du har negativa erfarenheter av något försäkringsbolag och det beklagar jag. Rådet är att inte bara titta på priset vid tecknande av försäkring. Att ta en försäkring som är ett antal kronor dyrare i ett stort och etablerat bolag kan många gånger vara en god investering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 276967, member: 12152"] Egentligen bör jag inte kommentera det här, eftersom jag är insatt i branschen, men du har faktiskt fel. I det bolag jag representerar får de ansvariga tydliga direktiv om att texten i villkoren ska tolkas med fördel för kunden om det råder några tveksamheter. Skaderegleraren har uttryckligen i uppgift att hitta en formulering som kan hjälpa kunden snarare än att leta efter något som kan motivera en utebliven ersättning. Det är den allmänna inställningen och också det som lärs ut på utbildningar. Naturligtvis frångår man aldrig villkoren och ger ersättning för något som försäkringen inte täcker, men så länge det inte med full tydlighet går att motivera ett avslag får kunden ersättning. Affärsidén är inte att notoriskt försöka neka kunder som söker hjälp, utan att med historisk skadedata och ingående statistiska analyser lägga priset på försäkringarna på en nivå som gör att intäkterna överstiger kostnaderna för utbetalning av ersättning. Ersättning ska betalas i rätt mängd i rätt fall och till rätt person. Det finns alltid oärliga människor som försöker bluffa till sig pengar, men i ett större perspektiv är de flesta ärliga. Det låter som att du har negativa erfarenheter av något försäkringsbolag och det beklagar jag. Rådet är att inte bara titta på priset vid tecknande av försäkring. Att ta en försäkring som är ett antal kronor dyrare i ett stort och etablerat bolag kan många gånger vara en god investering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stulna skidor
Tillbaka
Topp