Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Styrketräning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Perkal" data-source="post: 562762" data-attributes="member: 85390"><p>Nu vill jag inte komma och leka king. Men efter som du kör samma övningar på dina pass så blir musklerna vana vid det. Istället för att köra bänk och hantel i samma pass så kör du Sned bänk 20-30 grader och alla andra skivstångs övingar du kan göra på bröst. Sedan efter 2 månader så kör du med hantlar sedan kör du med skivstång osv. Dina muskler blir vana vid samma öving och det ger sämre resultat variera dina tränings pass. Så att du byter ut skivstången mot hantlarna efter 2 månader. Sedan har din kropp varit ovan med att du styrketränat och det kanske är dags för dig att gå ned på lägre reps? kanske börja med en 10 sedan 8 sen 3 eller 4. Sedan att äta är en av de 3 viktigaste derlana i träningen. De andra två är träningen och återhämtningen/Sova. Sedan har man sina tider när man får bita i det sura äpplet då du knappt utveckals alls men sedan utväcklas mer.</p><p>Sedan att träna ben ur ju inte fel, brukar träna det 1 gång i veckan och så kör jag ett pass med jogging eller intervall träning. Denna dag ligger jag ofta på -kcal så att jag inte gainar för mycket fett under de andra dagarna jag käkar som ett djur. Ett annat tips är att du skiter i att köra bicpes först. Kör alltid de tyngsta övingarna först så att din kropp pallar med det. Så en bra grej är att börja med marklyft om du nu kör det. För att köra det sist när du kört biceps och rygg kommer slita på dem musklerna. Sedan att träna benen är ju skit bra för skidåkningen med tanke på att det blir roligare att åka skidor när du kan trycka på mer. Sedan är ju sakderisken betydligt mindre!</p><p></p><p>Dubbel post.....</p><p></p><p>Glömde helt bort den här tråden. </p><p><a href="https://www.flashback.info/showthread.php?t=889522" target="_blank">https://www.flashback.info/showthread.php?t=889522</a></p><p>Ta visa av dom här sakerna med en nypa salt, men Axons grejer är extremt bra för nybörjare och andra proffs. Har själv läst allt det där för iintelänge sedan och hittade mina brister.</p><p>Men ta din tid och läs igenom det, för att dra på sig en skada eller dylikt är inte kul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Perkal, post: 562762, member: 85390"] Nu vill jag inte komma och leka king. Men efter som du kör samma övningar på dina pass så blir musklerna vana vid det. Istället för att köra bänk och hantel i samma pass så kör du Sned bänk 20-30 grader och alla andra skivstångs övingar du kan göra på bröst. Sedan efter 2 månader så kör du med hantlar sedan kör du med skivstång osv. Dina muskler blir vana vid samma öving och det ger sämre resultat variera dina tränings pass. Så att du byter ut skivstången mot hantlarna efter 2 månader. Sedan har din kropp varit ovan med att du styrketränat och det kanske är dags för dig att gå ned på lägre reps? kanske börja med en 10 sedan 8 sen 3 eller 4. Sedan att äta är en av de 3 viktigaste derlana i träningen. De andra två är träningen och återhämtningen/Sova. Sedan har man sina tider när man får bita i det sura äpplet då du knappt utveckals alls men sedan utväcklas mer. Sedan att träna ben ur ju inte fel, brukar träna det 1 gång i veckan och så kör jag ett pass med jogging eller intervall träning. Denna dag ligger jag ofta på -kcal så att jag inte gainar för mycket fett under de andra dagarna jag käkar som ett djur. Ett annat tips är att du skiter i att köra bicpes först. Kör alltid de tyngsta övingarna först så att din kropp pallar med det. Så en bra grej är att börja med marklyft om du nu kör det. För att köra det sist när du kört biceps och rygg kommer slita på dem musklerna. Sedan att träna benen är ju skit bra för skidåkningen med tanke på att det blir roligare att åka skidor när du kan trycka på mer. Sedan är ju sakderisken betydligt mindre! Dubbel post..... Glömde helt bort den här tråden. [URL]https://www.flashback.info/showthread.php?t=889522[/URL] Ta visa av dom här sakerna med en nypa salt, men Axons grejer är extremt bra för nybörjare och andra proffs. Har själv läst allt det där för iintelänge sedan och hittade mina brister. Men ta din tid och läs igenom det, för att dra på sig en skada eller dylikt är inte kul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Styrketräning
Tillbaka
Topp