Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Styrketräning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyllengren" data-source="post: 562838" data-attributes="member: 42083"><p>Du varierar varken övningar eller antal reps vilket man måste göra annars stagnerar muskeltillväxten när musklerna vant sig vid träningen!</p><p>Ett bra motta är som nån pajas säger i dodgeball "Just trying to keep the body guessing!" Det är tänkt som ett skämt men det ligger mycket sanning i det! Variera mellan olika övningar och antal reps helt enkelt!</p><p></p><p>Annars är det att äta äta äta! Tänk på att få i dig mycket protein! Ta gärna en proteindrink/gainer i samband med träning då det är viktigt att få i sig både protein och kolhydrater i samband med träningspassen!</p><p></p><p>Vila är också mycket viktigt! Själv vilar jag var sjunde vecka vilket vissa kanske anser lite för ofta, men för mig funkar det utmärkt! Kroppen får återämta sig och man blir mer motiverad när man håller uppe en vecka. Också bättre att dela upp kroppen i 5 pass, då får du alltså mindre övningar per gång och orkar fokusera mer på de övningar du gör. Varje muskelgrupp får också vila sig i en hel vecka innan det är dags för nästa varv.</p><p></p><p>Sen kör du för lite basövningar! Jag ser varken knäböj eller marklyft vilka är de absolut bästa övningar som finns! Basövningar involverar många fler muskelgrupper och du tränar därmed mycket bål och allt runt om i krokarna.</p><p></p><p>Framsida insida lår i maskin är helt värdelösa övningar bör också tilläggas. HELT värdelösa! Okej att köra lårcurl och benspark för framsida baksida. Men de andra maskinerna är det bara opåöästa pensionärstanter som kör!</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyllengren, post: 562838, member: 42083"] Du varierar varken övningar eller antal reps vilket man måste göra annars stagnerar muskeltillväxten när musklerna vant sig vid träningen! Ett bra motta är som nån pajas säger i dodgeball "Just trying to keep the body guessing!" Det är tänkt som ett skämt men det ligger mycket sanning i det! Variera mellan olika övningar och antal reps helt enkelt! Annars är det att äta äta äta! Tänk på att få i dig mycket protein! Ta gärna en proteindrink/gainer i samband med träning då det är viktigt att få i sig både protein och kolhydrater i samband med träningspassen! Vila är också mycket viktigt! Själv vilar jag var sjunde vecka vilket vissa kanske anser lite för ofta, men för mig funkar det utmärkt! Kroppen får återämta sig och man blir mer motiverad när man håller uppe en vecka. Också bättre att dela upp kroppen i 5 pass, då får du alltså mindre övningar per gång och orkar fokusera mer på de övningar du gör. Varje muskelgrupp får också vila sig i en hel vecka innan det är dags för nästa varv. Sen kör du för lite basövningar! Jag ser varken knäböj eller marklyft vilka är de absolut bästa övningar som finns! Basövningar involverar många fler muskelgrupper och du tränar därmed mycket bål och allt runt om i krokarna. Framsida insida lår i maskin är helt värdelösa övningar bör också tilläggas. HELT värdelösa! Okej att köra lårcurl och benspark för framsida baksida. Men de andra maskinerna är det bara opåöästa pensionärstanter som kör! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Styrketräning
Tillbaka
Topp