Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Styrketräning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pussss" data-source="post: 563001"><p>Det du snackar om är basic. Som alla kan, som vi alla fick lära oss på idrotten! Du snackar fitness, lungt och fint framåt. Jag hade precis samma åsikter som du innan. Du kommer inte att inse för du är inte inne på att bli "störst", ingen idé att diskutera detta på freeride för tror varken någon av er tränar för att bli bodybuilder eller liknande. Vi är på helt olika nivåer du och jag.</p><p>Fanns en annan tråd på freeride om träning, då var det någon som skrev "alla kan inte få magrutor", kan det varit Gudrunnator som svarade att alla inte kunde få det? ja det var han! Dummaste jag hört.</p><p>Vem är det man inte ska lyssna på då? I den tråden fick man känslan av att hans kompisar var vanliga fitness tränande. Som nog alla är i denna tråd. Tvivlar på att någon av er kan träna på "riktigt" under vintern då ni alla åker diverse snöplankor. </p><p></p><p>Perkal; Jag har läst Axons grejer. Det hade jag gjort innan jag ens yttrade mig!</p><p></p><p>"Repetioner</p><p></p><p>4-6 repetioner under de tunga låg repetionspassen. 15-20 under de lätta hög repetionspassen.</p><p></p><p>Träningsprinciper</p><p></p><p>Variera gärna dina pass med något av dessa</p><p></p><p> * Dropset</p><p> * Superset</p><p> * Pyramidset</p><p> * Fusk med kontroll</p><p> * Forced reps</p><p> * Halva rörelser</p><p> * Långsamt excentriskt</p><p> * Snabbt koncentriskt</p><p> * Snabbt excentriskt</p><p> * Långsamt koncentriskt</p><p> * Explosiva rörelser</p><p> * Failure"</p><p></p><p>stod det verkligen 4-6 rep? fel fel fel, kan inte stämma! Han måste skrivit fel. Tänker aldrig läsa den igen för han kan inget, 4-6rep. Vilket skitsnack!........... -.-</p><p></p><p>Vad skrev jag? "Den ideela volymen för att bygga massa är 6-8rep." Grejen är att, ju tyngre du orkar lyfta ju större blir du(kör du högre reps, måste du lätta på vikterna för att klara antalet reps + att du gör av med mer energi). Kroppen försöker anpassa sig efter den vikt du lyfter. Jag brukar köra ca 10rep på första set, ca 6 på andra och ca 4 på sista, det funkar bra!</p><p></p><p></p><p></p><p>Btw, lite matinspiration? Trött på maten du äter jämt? kanske hittar nått nytt här <a href="http://forum.body.se/showthread.php?t=6422&page=21" target="_blank">http://forum.body.se/showthread.php?t=6422&page=21</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pussss, post: 563001"] Det du snackar om är basic. Som alla kan, som vi alla fick lära oss på idrotten! Du snackar fitness, lungt och fint framåt. Jag hade precis samma åsikter som du innan. Du kommer inte att inse för du är inte inne på att bli "störst", ingen idé att diskutera detta på freeride för tror varken någon av er tränar för att bli bodybuilder eller liknande. Vi är på helt olika nivåer du och jag. Fanns en annan tråd på freeride om träning, då var det någon som skrev "alla kan inte få magrutor", kan det varit Gudrunnator som svarade att alla inte kunde få det? ja det var han! Dummaste jag hört. Vem är det man inte ska lyssna på då? I den tråden fick man känslan av att hans kompisar var vanliga fitness tränande. Som nog alla är i denna tråd. Tvivlar på att någon av er kan träna på "riktigt" under vintern då ni alla åker diverse snöplankor. Perkal; Jag har läst Axons grejer. Det hade jag gjort innan jag ens yttrade mig! "Repetioner 4-6 repetioner under de tunga låg repetionspassen. 15-20 under de lätta hög repetionspassen. Träningsprinciper Variera gärna dina pass med något av dessa * Dropset * Superset * Pyramidset * Fusk med kontroll * Forced reps * Halva rörelser * Långsamt excentriskt * Snabbt koncentriskt * Snabbt excentriskt * Långsamt koncentriskt * Explosiva rörelser * Failure" stod det verkligen 4-6 rep? fel fel fel, kan inte stämma! Han måste skrivit fel. Tänker aldrig läsa den igen för han kan inget, 4-6rep. Vilket skitsnack!........... -.- Vad skrev jag? "Den ideela volymen för att bygga massa är 6-8rep." Grejen är att, ju tyngre du orkar lyfta ju större blir du(kör du högre reps, måste du lätta på vikterna för att klara antalet reps + att du gör av med mer energi). Kroppen försöker anpassa sig efter den vikt du lyfter. Jag brukar köra ca 10rep på första set, ca 6 på andra och ca 4 på sista, det funkar bra! Btw, lite matinspiration? Trött på maten du äter jämt? kanske hittar nått nytt här [URL]http://forum.body.se/showthread.php?t=6422&page=21[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Styrketräning
Tillbaka
Topp