Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Styva och breda pjäxor för techbindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 1037236" data-attributes="member: 13256"><p>Har både tur- och aplinpjäxor. Kan säga att turpjäxorna upplevs mycket mjukare än alpinpjäxor med samma flex. Jag har Garmont Radium som tur-pjux men den är satans så mjuk tycker jag. Som aplinpjäxa hade jag en Head Worl Cup med flex ca 120 men bytte förra säsongen till Tecnica Bodacius (dock 98 läst), slängde på en Booster. Funkar klockrent! Flexen på Garmont anges till AT120 och Tecnica till 130. I verkligheten är skillnaden enorm, har i princip slutat använda tur-pjäxan, går utan problem med Tecnican i 1 h och upplever den inte som allt för tung. På en lång tur är turpjäxan såklart överlägsen. Men utför är det gummistövel. Bodaciuspjäxan är bombsäker, riktigt fina utför! </p><p></p><p>Denna har jag provat att flexa runt i, känns bra. Dock 98 läst men jag uppfattar den som riktigt rymlig som även Vattendroppe gjorde. 2015-års modell blir ju skönt Tecnicaorange och det är ju ett plus =) </p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2014/tecnica/cochise-130-pro.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2014/tecnica/cochise-130-pro.html</a></p><p></p><p></p><p>/Leder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 1037236, member: 13256"] Har både tur- och aplinpjäxor. Kan säga att turpjäxorna upplevs mycket mjukare än alpinpjäxor med samma flex. Jag har Garmont Radium som tur-pjux men den är satans så mjuk tycker jag. Som aplinpjäxa hade jag en Head Worl Cup med flex ca 120 men bytte förra säsongen till Tecnica Bodacius (dock 98 läst), slängde på en Booster. Funkar klockrent! Flexen på Garmont anges till AT120 och Tecnica till 130. I verkligheten är skillnaden enorm, har i princip slutat använda tur-pjäxan, går utan problem med Tecnican i 1 h och upplever den inte som allt för tung. På en lång tur är turpjäxan såklart överlägsen. Men utför är det gummistövel. Bodaciuspjäxan är bombsäker, riktigt fina utför! Denna har jag provat att flexa runt i, känns bra. Dock 98 läst men jag uppfattar den som riktigt rymlig som även Vattendroppe gjorde. 2015-års modell blir ju skönt Tecnicaorange och det är ju ett plus =) [URL]https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2014/tecnica/cochise-130-pro.html[/URL] /Leder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Styva och breda pjäxor för techbindningar
Tillbaka
Topp