Styvare bindning på mjuk bräda?

Jakobstenholm

Ny medlem
Tja någon med erfarenhet, hur funkar en något styvare bindning typ union atlas på en mjukare bräda 4-5 i flex, ska byta till en styvare bräda i framtiden men inte säker att pengarna räcker till denna säsången.

Jag har en bräda med 6 i flex och kör relativt styva bindningar. Det funkar för det jag fokar mest på när jag åker. Bomba i pisten, daff-daff och den enstaka backside airen. Den mjukare flexen på brädan är pga puderegenskaperna (även om det tvistas om att en bra puderbräda inte nödvändigtvis behöver bara mjuk)

Så det är ju lite beroende på vad du ska göra. Men om du ska kirra en styvare bräda framöver så kommer du med största sannolikhet vilja ha styvare bindningar på den så då säger jag att det är bättre att bita i äpplet nu än när du skaffa brädan du vill ha.

Kaskar sa:
Jag har en bräda med 6 i flex och kör relativt styva bindningar. Det funkar för det jag fokar mest på när jag åker. Bomba i pisten, daff-daff och den enstaka backside airen. Den mjukare flexen på brädan är pga puderegenskaperna (även om det tvistas om att en bra puderbräda inte nödvändigtvis behöver bara mjuk)

Så det är ju lite beroende på vad du ska göra. Men om du ska kirra en styvare bräda framöver så kommer du med största sannolikhet vilja ha styvare bindningar på den så då säger jag att det är bättre att bita i äpplet nu än när du skaffa brädan du vill ha.
Okey tack för svaret! Grejer är att det jag gillar är att gasa på i pisten men så mycket offpist det bara går, har bara åkt snowboard "på riktigt" tre säsånger och åkt rätt mycket, i början trodde jag att jag var en park kille för att det var de jag va när jag åkte när jag åkte skidor, men insett att jag inte alls är intresserad av det! Men nu står man här med en skakig parkbräda och lite för lite pengar! Hehe ???? Gillar absolut att hoppa och kanske någon snurr, men är inte så mycket dör de preparerade grejerna i parken!

Jag använder hårda bindingar till mjuka brädor, tycker det ger mer kontroll.
Åker mest park men ser ingen anledning att det ska vara sämre i puder, tycker det ger mer respons snabbare.

Tillbaka
Topp