Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Styvare bindning på mjuk bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1069561" data-attributes="member: 66286"><p>Jag har en bräda med 6 i flex och kör relativt styva bindningar. Det funkar för det jag fokar mest på när jag åker. Bomba i pisten, daff-daff och den enstaka backside airen. Den mjukare flexen på brädan är pga puderegenskaperna (även om det tvistas om att en bra puderbräda inte nödvändigtvis behöver bara mjuk)</p><p></p><p>Så det är ju lite beroende på vad du ska göra. Men om du ska kirra en styvare bräda framöver så kommer du med största sannolikhet vilja ha styvare bindningar på den så då säger jag att det är bättre att bita i äpplet nu än när du skaffa brädan du vill ha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1069561, member: 66286"] Jag har en bräda med 6 i flex och kör relativt styva bindningar. Det funkar för det jag fokar mest på när jag åker. Bomba i pisten, daff-daff och den enstaka backside airen. Den mjukare flexen på brädan är pga puderegenskaperna (även om det tvistas om att en bra puderbräda inte nödvändigtvis behöver bara mjuk) Så det är ju lite beroende på vad du ska göra. Men om du ska kirra en styvare bräda framöver så kommer du med största sannolikhet vilja ha styvare bindningar på den så då säger jag att det är bättre att bita i äpplet nu än när du skaffa brädan du vill ha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Styvare bindning på mjuk bräda?
Tillbaka
Topp