Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Styvhet Salomon AMP 154 <=> Burton ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lappen81" data-source="post: 417887" data-attributes="member: 82709"><p>Hej har en Salamon AMP 154 som är 3-4år gammal jag upplever att den känns stenhård när jag åker på den. Har inte testat någon annan bräda men vill kunna åka och jibba lite så funderar på att investera i en mjukare bräda. När jag ska åka på nosen eller tailen så lyckas jag bara få upp brädan en centimeter, samma när jag ställer mig på den och försöker böja den det är jätte styvt/hårt.</p><p></p><p></p><p>Har kollat lite på Burton Custom, Elite, Bullet som ska tydligen ska vara lite mjukare brädor. Men som sagt AMP'en och dom 3 brädorna jag har kollat på kanske är lika hårda eller mjuka som AMP brädan.</p><p></p><p>Kort som sagt är det någon som har testat motsvarande Salomon bräda mot en burton bräda och hur upplevs det?</p><p></p><p>Tror att Bullet går bort den verkar vara riktigt svåråkt både i pist och puder, är främst ute efter en puder, park bräda samt jibba och leka lite i pister. Är inte intresserad utav att raca ner för pisterna</p><p></p><p></p><p>Är 180, väger 75kg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lappen81, post: 417887, member: 82709"] Hej har en Salamon AMP 154 som är 3-4år gammal jag upplever att den känns stenhård när jag åker på den. Har inte testat någon annan bräda men vill kunna åka och jibba lite så funderar på att investera i en mjukare bräda. När jag ska åka på nosen eller tailen så lyckas jag bara få upp brädan en centimeter, samma när jag ställer mig på den och försöker böja den det är jätte styvt/hårt. Har kollat lite på Burton Custom, Elite, Bullet som ska tydligen ska vara lite mjukare brädor. Men som sagt AMP'en och dom 3 brädorna jag har kollat på kanske är lika hårda eller mjuka som AMP brädan. Kort som sagt är det någon som har testat motsvarande Salomon bräda mot en burton bräda och hur upplevs det? Tror att Bullet går bort den verkar vara riktigt svåråkt både i pist och puder, är främst ute efter en puder, park bräda samt jibba och leka lite i pister. Är inte intresserad utav att raca ner för pisterna Är 180, väger 75kg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Styvhet Salomon AMP 154 <=> Burton ?
Tillbaka
Topp