Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Styvhetsregister på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lommasurfarn" data-source="post: 377239" data-attributes="member: 46312"><p>Jag har åkt båda men i olika förhållanden och ett par veckor emellan. Jag har inte varit vetnskaplig och flexat båda två på ett och samma tilfälle utan bedömer utefter åkegenskaper. Min uppfattning var att EHP och squaden var ganska likvärdiga i styvhet men det vägde över till EHPs fördel. Det kan bero på att EHP är snäppet större skida, därför la jag in ett visst mått av tveksamhet innan. Men en topplacering ska den helt klart ha.</p><p></p><p>Sen finns det en helt annan lära som jag fick inbankad i skallen av en mycket självsäker försäljare på stadium förra veckan. Enligt honom kunde man inte på några sätt känna en skidas styvhet eller åkegenskaper genom att flexa den utan vad som krävdes var en mycket avancerad mätning. Hur mätningen gick till eller var man kunde ta del av mätresultat lyckades jag tyvärr aldrig få ur honom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lommasurfarn, post: 377239, member: 46312"] Jag har åkt båda men i olika förhållanden och ett par veckor emellan. Jag har inte varit vetnskaplig och flexat båda två på ett och samma tilfälle utan bedömer utefter åkegenskaper. Min uppfattning var att EHP och squaden var ganska likvärdiga i styvhet men det vägde över till EHPs fördel. Det kan bero på att EHP är snäppet större skida, därför la jag in ett visst mått av tveksamhet innan. Men en topplacering ska den helt klart ha. Sen finns det en helt annan lära som jag fick inbankad i skallen av en mycket självsäker försäljare på stadium förra veckan. Enligt honom kunde man inte på några sätt känna en skidas styvhet eller åkegenskaper genom att flexa den utan vad som krävdes var en mycket avancerad mätning. Hur mätningen gick till eller var man kunde ta del av mätresultat lyckades jag tyvärr aldrig få ur honom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Styvhetsregister på skidor
Tillbaka
Topp