Sugar Daddy

Styggingen

Ny medlem
Sugar Daddy
Är Sugar daddy en bra skida. Om man ställer den mot t.ex. Monster 85. Vilken skida är då bäst och på vilka områden. Kanske finns det någon som har testat bägge.

Sugar Daddy
SugarDaddy har jag bara kört i pist och Monster85 har jag inte kört alls. Dock verkar de flesta säga att MOnster är lite lik Völkl G4 (som jag kört mycket), men aningen snällare.

När jag testade SugarDaddy var det medelhårt i backen och jag tyckte de mest sladdade omkring. Dessutom är det rätt stor skärningsradie, så det blir hur som helst stora svängar i hög fart det får handla om. Jag körde Völkl Explosiv (som är i samma breddklass) och den var lik i svängkaraktären man hade istället ett grymt grepp. Offpist (där jag bara kört explosiven) blir det en helt annan sak, men även där har jag känslan av att Sugardaddy inte är favoriten om det är apbrant och stenhårt (vilket inte är nå`t problem med Explosiven). Är det bara det minsta löst går dock den här typen av skidor mycket bra. Då gör den stora radien att de ligger snällt och stabilt istället för att som G4 (M85 med gissningsvis) ha en lite tendens till att vilja skära iväg lite för mycket.

Totalt sätt är ändå antagligen en G4 (dvs även Monster) ett betydligt mer allroundmässigt alternativ om du inte bara kör offpist och/eller slask och mjukt. Den här typen av skidorn kan ju funka riktigt bra även när det är hårt, är grymma i slask och uppkört, allmänt lätthanterliga i trång offpist och skäms ju inte för sig på stora ytor heller.

HitMe

Tillbaka
Topp