Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Sugen att göra toppturer - var ska jag börja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dalis70" data-source="post: 1207266" data-attributes="member: 30662"><p>Jag skulle rekommendera att gå en kurs, t.ex. de som STF ordnar (har själv gått dem och tycker de var bra) men det finns en del prova-på aktiviteter också på olika skidorter så det beror lite på var du bor. Närmsta stället att hyra utrustning för mig i Skåne var Grövelsjön då 2016 när jag började men det börjar bli mer utbrett nu. I stockholm finns att hyra vet jag, vet inte hur det är med Gbg. Sedan skulle jag också rekommendera att åka mer off-pist än vad du verkar gjort hittills. För kurserna tar mest upp hur du tar dig upp, planerar dina turer och undviker risker för din nedfart. De tar inte så mycket upp teknik för utförsåkningen i sig, vilket är nog så svårt med tanke på all olika snökvaliteter du kan behöva rå på. Med det vill jag inte avskräcka, för toppturande är en fantastisk upplevelse, men det är något ganska väsenskilt från att åka i pist.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dalis70, post: 1207266, member: 30662"] Jag skulle rekommendera att gå en kurs, t.ex. de som STF ordnar (har själv gått dem och tycker de var bra) men det finns en del prova-på aktiviteter också på olika skidorter så det beror lite på var du bor. Närmsta stället att hyra utrustning för mig i Skåne var Grövelsjön då 2016 när jag började men det börjar bli mer utbrett nu. I stockholm finns att hyra vet jag, vet inte hur det är med Gbg. Sedan skulle jag också rekommendera att åka mer off-pist än vad du verkar gjort hittills. För kurserna tar mest upp hur du tar dig upp, planerar dina turer och undviker risker för din nedfart. De tar inte så mycket upp teknik för utförsåkningen i sig, vilket är nog så svårt med tanke på all olika snökvaliteter du kan behöva rå på. Med det vill jag inte avskräcka, för toppturande är en fantastisk upplevelse, men det är något ganska väsenskilt från att åka i pist..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Sugen att göra toppturer - var ska jag börja?
Tillbaka
Topp