Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Sugen att göra toppturer - var ska jag börja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1207267" data-attributes="member: 167496"><p>Innan jag började topptura så tänkte jag att vad är det för idioter som inte åker lift, dom måste ju vara helt galna..</p><p>Nu åker jag i pricip aldrig lift..</p><p>Så när jag köpte nya skidor fick min tjej mig att köpa rambindningar med argumentet att man vet ju aldrig. Det var väldigt tunga skidor och allt annat så verkligen inte optimalt, men fick rejäl benträning! Min första setup var ändå väldigt bra för att lära sig vad jag vill ha egentligen. Är nog väldigt svårt att pricka rätt från början. Åk sätt/intresse varierar och därmed vilken utrustning man bör ha.</p><p>Nu ha man hållt på några år och vet lite mer vad man vill ha i utrustningsform.</p><p>Så att gå till en erfaren butik och lyssna sedan hoppas på att man köper rätt från början. </p><p></p><p>Vill du testa skulle jag hyra, eller ta kurs/prova på aktivitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1207267, member: 167496"] Innan jag började topptura så tänkte jag att vad är det för idioter som inte åker lift, dom måste ju vara helt galna.. Nu åker jag i pricip aldrig lift.. Så när jag köpte nya skidor fick min tjej mig att köpa rambindningar med argumentet att man vet ju aldrig. Det var väldigt tunga skidor och allt annat så verkligen inte optimalt, men fick rejäl benträning! Min första setup var ändå väldigt bra för att lära sig vad jag vill ha egentligen. Är nog väldigt svårt att pricka rätt från början. Åk sätt/intresse varierar och därmed vilken utrustning man bör ha. Nu ha man hållt på några år och vet lite mer vad man vill ha i utrustningsform. Så att gå till en erfaren butik och lyssna sedan hoppas på att man köper rätt från början. Vill du testa skulle jag hyra, eller ta kurs/prova på aktivitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Sugen att göra toppturer - var ska jag börja?
Tillbaka
Topp