Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Sugen att göra toppturer - var ska jag börja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1207425" data-attributes="member: 167496"><p>Absolut, det är den bästa lösningen att ej utsätta sig håller helt med! </p><p>Men om det händer så är till och med 12k(?) fjuttigt om det räddar ditt liv tycker jag. </p><p>Google säger 6k som första alternativ för abs ryggsäck vart kollar du?</p><p></p><p>Det händer ju att proffsåkare hamnar i laviner och dom har ju en armé av folk med massa kunskap som filmar, helikoptrar, kollar rapporter osv så om vi vanliga dödliga som går med en polare eller 3 hamnar i en lavin är väl ganska mycket större risk.</p><p></p><p>Det var därför jag tyckte bältes liknelsen var så bra, något alla kan relatera till. Du har ju inte bättre för att du ska krocka utan om det händer. Och du kan inte påverka om mötande bil/älg eller vad det nu är hamnar i din körväg. Kör du i eller under lavin terräng kan du inte påverka om lavinen går eller ej.</p><p></p><p>Allt jag menar är bara att du kan inte ha nog respekt för laviner, det är sjuka krafter när snöklot stora som skåpbilar kan komma flygandes ner för backen.</p><p>Står man i backen och tänker, är det värt att ev bli begravd för att åka ner här?</p><p>Så ta det lugnt och utsätt dig inte för laviner!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1207425, member: 167496"] Absolut, det är den bästa lösningen att ej utsätta sig håller helt med! Men om det händer så är till och med 12k(?) fjuttigt om det räddar ditt liv tycker jag. Google säger 6k som första alternativ för abs ryggsäck vart kollar du? Det händer ju att proffsåkare hamnar i laviner och dom har ju en armé av folk med massa kunskap som filmar, helikoptrar, kollar rapporter osv så om vi vanliga dödliga som går med en polare eller 3 hamnar i en lavin är väl ganska mycket större risk. Det var därför jag tyckte bältes liknelsen var så bra, något alla kan relatera till. Du har ju inte bättre för att du ska krocka utan om det händer. Och du kan inte påverka om mötande bil/älg eller vad det nu är hamnar i din körväg. Kör du i eller under lavin terräng kan du inte påverka om lavinen går eller ej. Allt jag menar är bara att du kan inte ha nog respekt för laviner, det är sjuka krafter när snöklot stora som skåpbilar kan komma flygandes ner för backen. Står man i backen och tänker, är det värt att ev bli begravd för att åka ner här? Så ta det lugnt och utsätt dig inte för laviner! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Sugen att göra toppturer - var ska jag börja?
Tillbaka
Topp