Sugen på en "vuxen-vecka" med toppturande i alperna feb-mars 2013?

Dr_Snow

Ny medlem
Bra, för det är jag också.

Jag är tangentbordsriddare, så min tid är dyrbar... Därför är jag ute efter en hård vecka med toppturande varje dag, någonstans i alperna. Spriten dricks på after skin så att man kan få sin skönhetssömn innan det är dags att knata uppför nästa berg morgonen efter.

Bra koll på berget och hyffsat bra fysik är nog måsten. Jag vill åka så lite pist som möjligt..
Vilken ort och exakt när är öppet för diskussion, jag vill dit snön finns.

Är du sugen? Skicka iväg ett meddelande. Det är ganska kort varsel på den här..

Hur god fysik har du? Och hur bra grejor har du? Kan ju vara bra att veta innan man anmäler intresse. Planen låter ju rätt avancerad.

la_grave sa:
Hur god fysik har du? Och hur bra grejor har du? Kan ju vara bra att veta innan man anmäler intresse. Planen låter ju rätt avancerad.
Nja, så avancerat är det inte. Jag har inte lättaste rando-prylarna direkt (snarare tvärtom tyvärr, men än finns det tid att lätta lite på prylplånboken).

Edit, scheisse.. svarade ju inte på frågan kom jag på. Jag har inte Dynafit-grejer. Det är fortfarande Marker-bindning på ett par tunga Nordica. Värst är pjäxbiten, men det tänkte jag göra något åt om jag ska iväg.

Men att spendera en förmiddag och lite till uppför är väl tanken, det kanske säger nåt om fysiken?

Vad har du för plan/idéer?

Pratar vi klättring/firning här lr mest på skidorna/fötterna uppför? Letar efter någon typ av åkning utanför pisterna i vår + har väldigt flexibelt schema, men inte övermycket erfarenhet av högalpinsim på egen hand (UCPA i Flaine + själv i Engelberg, Gulmarg och NZ), och endast minimalt med klättringserfarnhet. Vad har du i åtanke? Har själv liknande utrustning just nu..

Senast ändrad:
Nej, jag känner mig inte bekväm att klättra på egen hand än, så ingen klättring/firning.
Vilka veckor tittar du på?

Främst v 9-10, men funkar även senare. Ett alternativ som för mig är annars Kashmir samma veckor, men det kräver nog minst 2 veckor. Riktigt smidigt att åka från Helsingfors -> Dehli.

Stor skillnad på klättring och firning. Det senare lär man sig ju på en timme.

Dr_Snow: Har du några konkreta förslag? Jag har som sagt ingen större erfarenhet av något ställe i Alperna, men är öppen för det mesta. Har annars UCPA v 10 som alternativ, men måste nog bestämma om det innan fredag. Kan du köra v 9 kanske jag kan kombinera iofs..

Tillbaka
Topp