Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sultan 85-94?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 822253" data-attributes="member: 40123"><p>Har själv ett par sultan 80 178 samt ett par Pro rider 190,,,(väger ca 85kg 183cm)</p><p>Kände och klämnde på ett par Sultan 94 i helgen,,, och tror att du skall se efter ngt annat, det var mkt spann på dom (mer än på mina Pro rider). Det finns ingen alls rocker på Sultan 94..</p><p>Om du skall gå på ett par skidor som allround så skall du nog gå på dina Sultan 85 och längden 184. Du får mer stabilitet både i och utanför pist och du kan dra på lite mer utan att det blir fladdrigt,,,. </p><p>Jag kör med mina Sultan 80 (178cm) och jag själv väger ca 85kg i pist ,, Inga problem i offpisten (men går naturligtvis inte jämföra med Pro Ridern,,,, men då pro ridern tappar i pist,,,) men man får arbeta lite mer/olika.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 822253, member: 40123"] Har själv ett par sultan 80 178 samt ett par Pro rider 190,,,(väger ca 85kg 183cm) Kände och klämnde på ett par Sultan 94 i helgen,,, och tror att du skall se efter ngt annat, det var mkt spann på dom (mer än på mina Pro rider). Det finns ingen alls rocker på Sultan 94.. Om du skall gå på ett par skidor som allround så skall du nog gå på dina Sultan 85 och längden 184. Du får mer stabilitet både i och utanför pist och du kan dra på lite mer utan att det blir fladdrigt,,,. Jag kör med mina Sultan 80 (178cm) och jag själv väger ca 85kg i pist ,, Inga problem i offpisten (men går naturligtvis inte jämföra med Pro Ridern,,,, men då pro ridern tappar i pist,,,) men man får arbeta lite mer/olika. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sultan 85-94?
Tillbaka
Topp