Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sultan 85-94?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefans" data-source="post: 829134" data-attributes="member: 94366"><p>Eeeh, nu skrev jag ju att mitt exempel gällde vid stillastående (och att längd och flex spelade in vid åkning...för att inte tala om form...rocker!)...men mitt exempel är fortfarande delvis är relevant vid åkning.....fast ....skitsamma, glöm det...min poäng var att bredden på skidorna är oftast enklare att öka så att det ger en väsentlig skillnad på flytet än längden på skidorna.</p><p>Kort sagt, om man jämför liknande skidor så är det lättare att få ökat flyt genom att ta lika långa sultan 94 i stället för att öka längden på sina sultan 85, eller??</p><p>Förutom det så trodde ju jag som amatör att det gällde att stå centrerat på skidorna vid offpiståkning (och mestadels annars också), så vad längden på åkaren då har med trycket på spetsarna att göra får du gärna förklara??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefans, post: 829134, member: 94366"] Eeeh, nu skrev jag ju att mitt exempel gällde vid stillastående (och att längd och flex spelade in vid åkning...för att inte tala om form...rocker!)...men mitt exempel är fortfarande delvis är relevant vid åkning.....fast ....skitsamma, glöm det...min poäng var att bredden på skidorna är oftast enklare att öka så att det ger en väsentlig skillnad på flytet än längden på skidorna. Kort sagt, om man jämför liknande skidor så är det lättare att få ökat flyt genom att ta lika långa sultan 94 i stället för att öka längden på sina sultan 85, eller?? Förutom det så trodde ju jag som amatör att det gällde att stå centrerat på skidorna vid offpiståkning (och mestadels annars också), så vad längden på åkaren då har med trycket på spetsarna att göra får du gärna förklara?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sultan 85-94?
Tillbaka
Topp