Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sumo eller Sanouk eller Seth Vicous189
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 149589" data-attributes="member: 1008"><p>Håller med Peter, att följa Dirtbags råd vore nog det dummaste du kan göra. Både din längd och tyngd gör sig bättre på ett par störe skidor! (jag är 180cm, 88-90kg och åker på 190cm hårda skidor och vill gärna ha lite längre om jag skulle åka på en twintip.) </p><p>Sen angående vilken av dessa skidor du ska välja så har jag inte åkt på någon av dom men har klämt och böjt på alla utom Sumon. </p><p>Sanouk är supermjuk och jag skulle nog inte vilja ha den som "allroundmjuksnöskida", Sumo är nog lite väl bred om du inte har tänk dig att köra enbart lössnö med den (och den finns bara i 180 om du inte får tag på nästa års som kommer finnas i 190) så K2 vore nog mitt råd då den är lite hårdare än Sanouk och lite smalare än Sumon.</p><p></p><p>Allt detta förutsätter ju att du har nån deal på just de skidorna och därför inte vill välja någon annan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 149589, member: 1008"] Håller med Peter, att följa Dirtbags råd vore nog det dummaste du kan göra. Både din längd och tyngd gör sig bättre på ett par störe skidor! (jag är 180cm, 88-90kg och åker på 190cm hårda skidor och vill gärna ha lite längre om jag skulle åka på en twintip.) Sen angående vilken av dessa skidor du ska välja så har jag inte åkt på någon av dom men har klämt och böjt på alla utom Sumon. Sanouk är supermjuk och jag skulle nog inte vilja ha den som "allroundmjuksnöskida", Sumo är nog lite väl bred om du inte har tänk dig att köra enbart lössnö med den (och den finns bara i 180 om du inte får tag på nästa års som kommer finnas i 190) så K2 vore nog mitt råd då den är lite hårdare än Sanouk och lite smalare än Sumon. Allt detta förutsätter ju att du har nån deal på just de skidorna och därför inte vill välja någon annan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sumo eller Sanouk eller Seth Vicous189
Tillbaka
Topp