Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sumo eller Sanouk eller Seth Vicous189
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtbag" data-source="post: 149596" data-attributes="member: 58227"><p>Ouch, jag gick igång på att mina råd kallades de "dummaste". Jag menade inte att trampa någon på tårna. </p><p></p><p>Jag kastar mig in i debatten under min arbetsdag och kanske är jag inte helt tydlig vad jag menar. Jag bor på gränsen till Norge men såg faktiskt inte förrän efteråt att Mr Fresh var ute efter en "rask" skida och jag förklarade inte heller vidare vad jag menar är fördelarna med en kortare skida.</p><p></p><p>Så... Mr Fresh vill ha ett par skidor. Inte flera. Då måste man kompromissa. Jag ansåg att Vicious var bästa valet eftersom den till skillnad mot Sanouk och Sumo är bättre i fler situationer och förhållanden.Redan då har man kompromissat. Det jag menar vidare är att man kan anpassa Vicious efter sin egen åkstil och miljö. </p><p></p><p>Med 189:an har man en stabil och farttålig skida. Det har man fortfarande med 179:an, bara aningen kortare. Skillnaden är att 179 är mer livlig och lättmanuvrerad. Enkelt!</p><p></p><p>Fördelarna med den korta skidan är märkbara (swing weight, manuvrerbarhet bland träd och stenar mm) medan skillnaden i stabilitet och bärighet inte är särkilt kännbara.</p><p></p><p>Allt snack om skidor får mig sugen, det är väl dags att stänga av datorn och ge sig upp i backen, med parkskidorna (som för övrigt är längre än mina "storabergsskidor" (Scratch BC).</p><p></p><p></p><p>Lycka till med valet Mr Fresh.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtbag, post: 149596, member: 58227"] Ouch, jag gick igång på att mina råd kallades de "dummaste". Jag menade inte att trampa någon på tårna. Jag kastar mig in i debatten under min arbetsdag och kanske är jag inte helt tydlig vad jag menar. Jag bor på gränsen till Norge men såg faktiskt inte förrän efteråt att Mr Fresh var ute efter en "rask" skida och jag förklarade inte heller vidare vad jag menar är fördelarna med en kortare skida. Så... Mr Fresh vill ha ett par skidor. Inte flera. Då måste man kompromissa. Jag ansåg att Vicious var bästa valet eftersom den till skillnad mot Sanouk och Sumo är bättre i fler situationer och förhållanden.Redan då har man kompromissat. Det jag menar vidare är att man kan anpassa Vicious efter sin egen åkstil och miljö. Med 189:an har man en stabil och farttålig skida. Det har man fortfarande med 179:an, bara aningen kortare. Skillnaden är att 179 är mer livlig och lättmanuvrerad. Enkelt! Fördelarna med den korta skidan är märkbara (swing weight, manuvrerbarhet bland träd och stenar mm) medan skillnaden i stabilitet och bärighet inte är särkilt kännbara. Allt snack om skidor får mig sugen, det är väl dags att stänga av datorn och ge sig upp i backen, med parkskidorna (som för övrigt är längre än mina "storabergsskidor" (Scratch BC). Lycka till med valet Mr Fresh. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sumo eller Sanouk eller Seth Vicous189
Tillbaka
Topp