Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
super 8 kamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="David_Kvart" data-source="post: 13590" data-attributes="member: 16085"><p>Hej,</p><p></p><p>Om du vill filma så tycker jag att du bara ska se super åttan som ett komplement, eller som en kamera som ger en viss stil, för det finns egentligen inga fördelar med att filma på super åtta... Det är bökigt att klippa på traditionellt vis, du har inga bra förutsättningar att kontrollera exponering, komponering etc om du köper en konsument-super åtta.</p><p></p><p>Fördelen med en super åtta kamera tycker jag bara är det utseende som det ger filmen, sen är det smidigare att filma av råfilmen i sin tur och klippa digitalt, men det är klart att om du letar efter ett billigt alternativ så finns det inte mkt billigare, om man bortser från filmen som du får framkalla i Schweiz...</p><p></p><p>Mitt förslag är att du letar reda på en begagnad Digital Hi-8, det är den billigaste digitala kameran du kan hitta idag, och sen så försöker du låna någons dator för att klippa filmerna på, jag lovar att det är roligare att klippa digitalt och lägga på musik etc...</p><p></p><p>Fler bra ställen på nätet är: </p><p></p><p>scandinavian photo</p><p><a href="http://www.scandinavianphoto.se/" target="_blank">http://www.scandinavianphoto.se/</a></p><p></p><p>och</p><p></p><p>cyberphoto</p><p><a href="http://www.cyberphoto.se/" target="_blank">http://www.cyberphoto.se/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="David_Kvart, post: 13590, member: 16085"] Hej, Om du vill filma så tycker jag att du bara ska se super åttan som ett komplement, eller som en kamera som ger en viss stil, för det finns egentligen inga fördelar med att filma på super åtta... Det är bökigt att klippa på traditionellt vis, du har inga bra förutsättningar att kontrollera exponering, komponering etc om du köper en konsument-super åtta. Fördelen med en super åtta kamera tycker jag bara är det utseende som det ger filmen, sen är det smidigare att filma av råfilmen i sin tur och klippa digitalt, men det är klart att om du letar efter ett billigt alternativ så finns det inte mkt billigare, om man bortser från filmen som du får framkalla i Schweiz... Mitt förslag är att du letar reda på en begagnad Digital Hi-8, det är den billigaste digitala kameran du kan hitta idag, och sen så försöker du låna någons dator för att klippa filmerna på, jag lovar att det är roligare att klippa digitalt och lägga på musik etc... Fler bra ställen på nätet är: scandinavian photo [URL]http://www.scandinavianphoto.se/[/URL] och cyberphoto [URL]http://www.cyberphoto.se/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
super 8 kamera
Tillbaka
Topp