Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 420700" data-attributes="member: 53337"><p>fick i veckan höra om en snubbe som åkt uper G och fastnat med benet på ena sidan om porten och kroppen på andra, hans ben skadades så illa att han var tvungen att amputera..?</p><p>hittade artikel om de på aftonbladet: <a href="http://www.aftonbladet.se/sportbladet/alpint/article1976585.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/sportbladet/alpint/article1976585.ab</a></p><p></p><p>först å främst måste jag bara ge killen en tanke... då han förmodligen aldrig kommer kunna stå i ett par pjäxor igen?...</p><p></p><p>och sen måste jag bara fråga hur faligt de igentligen är?.. alltså visst har man sett massa klipp av skidåkare som slås omkull som käglor i "portskidåkning", men hur farligt är det igentligen?.. förstår att de inte är ofta som sånna här saker händer.. men endå.. det är ganska läskigt..</p><p></p><p>och om man ju ska kika på jibbvärlden.. där b.l.a. skidåkare som tanner hall som bröt båda vristerna och CR johnsson som blev försatt i koma 2 veckor.. självklart händer olyckor inte bara bland proffsen..</p><p></p><p>har de gjorts några undersökningar om skaderisken att åka skidor?..</p><p>en liten funderare bara..</p><p>vad tror ni?.. är de farligt att åka? eller ska man helt se förbi de och bara ha roligt i pisten? <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p>/jeppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 420700, member: 53337"] fick i veckan höra om en snubbe som åkt uper G och fastnat med benet på ena sidan om porten och kroppen på andra, hans ben skadades så illa att han var tvungen att amputera..? hittade artikel om de på aftonbladet: [URL]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/alpint/article1976585.ab[/URL] först å främst måste jag bara ge killen en tanke... då han förmodligen aldrig kommer kunna stå i ett par pjäxor igen?... och sen måste jag bara fråga hur faligt de igentligen är?.. alltså visst har man sett massa klipp av skidåkare som slås omkull som käglor i "portskidåkning", men hur farligt är det igentligen?.. förstår att de inte är ofta som sånna här saker händer.. men endå.. det är ganska läskigt.. och om man ju ska kika på jibbvärlden.. där b.l.a. skidåkare som tanner hall som bröt båda vristerna och CR johnsson som blev försatt i koma 2 veckor.. självklart händer olyckor inte bara bland proffsen.. har de gjorts några undersökningar om skaderisken att åka skidor?.. en liten funderare bara.. vad tror ni?.. är de farligt att åka? eller ska man helt se förbi de och bara ha roligt i pisten? :) /jeppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Tillbaka
Topp