Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Detnies" data-source="post: 420719" data-attributes="member: 53223"><p>Tycker synd om han. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f641.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":(" title="Frown :(" data-smilie="3"data-shortname=":(" /> Jag har faktiskt själv tävlat i alpint i 6 år (slutat nu <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f641.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":(" title="Frown :(" data-smilie="3"data-shortname=":(" /> ) och skade risken är inte så stor i slalom och storslalom. Men fartgrenarna klassas som en av dom farligaste sporterna. När man står på ett par 215cm långa skidor i 100-140km/h och det kommer hopp man flyger långt över 50m så är det inte mycket att göra, bara köra på och hoppas på att det går bra.</p><p></p><p>Det var super-G han ramlade i väl ? Där får man ju inte åka genom banan innan tävlingen heller och det går nästan lika fort som störtlopp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Detnies, post: 420719, member: 53223"] Tycker synd om han. :( Jag har faktiskt själv tävlat i alpint i 6 år (slutat nu :( ) och skade risken är inte så stor i slalom och storslalom. Men fartgrenarna klassas som en av dom farligaste sporterna. När man står på ett par 215cm långa skidor i 100-140km/h och det kommer hopp man flyger långt över 50m så är det inte mycket att göra, bara köra på och hoppas på att det går bra. Det var super-G han ramlade i väl ? Där får man ju inte åka genom banan innan tävlingen heller och det går nästan lika fort som störtlopp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Tillbaka
Topp