Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlaMelin" data-source="post: 421360" data-attributes="member: 32561"><p>Bindningarna hårt skruvande för att undvika att de tjuvlöser. Racingskidor utsätts för enorma påfrestningar under ett åk i form av småkullar och slag och hade man haft en lägre DIN så hade resultatet blivit skidor som utlösts i varannat åk. Denna händelse visar att det finns enorma risker med att skruva bindningarna hårt åtskruvade. </p><p></p><p>Första tanken som slår mig när jag ser videon är att man tycker att skidan borde lösts ut men jag är för dåligt insatt i hur racingbindningar ska funka. Däremot kan jag tänka mig att de fortfarande sitter kvar eftersom att benet inte ger något motstånd när skidan slår i marken till följd av avslitna muskler och senor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlaMelin, post: 421360, member: 32561"] Bindningarna hårt skruvande för att undvika att de tjuvlöser. Racingskidor utsätts för enorma påfrestningar under ett åk i form av småkullar och slag och hade man haft en lägre DIN så hade resultatet blivit skidor som utlösts i varannat åk. Denna händelse visar att det finns enorma risker med att skruva bindningarna hårt åtskruvade. Första tanken som slår mig när jag ser videon är att man tycker att skidan borde lösts ut men jag är för dåligt insatt i hur racingbindningar ska funka. Däremot kan jag tänka mig att de fortfarande sitter kvar eftersom att benet inte ger något motstånd när skidan slår i marken till följd av avslitna muskler och senor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Tillbaka
Topp