Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ecco87" data-source="post: 434398" data-attributes="member: 32607"><p>"Man måste våga för att vinna" =)</p><p></p><p>Jag kan inte ens räkna hur många skador jag haft under alla år jag åkt skidor. Håller även på med hästar och där har jag fått betydligt mer allvarliga skador än med skidåkningen. </p><p></p><p>Visst blir man försiktigare med åren, men när jag väl åker så tänker jag inte på skaderisken. </p><p></p><p>Min mamma är livrädd varje gång jag ska upp till parken och åka. Men som jag sagt till henne och till pappa " Skulle jag dö (bli förlamad lr. nått) så har jag iaf dött lyckligt" Hellre att jag skadar mig/dör när jag åker skidor än, under en bilfärd. Men det är mitt resonemang, väldigt få kompisar kan förstå hur man kan välja en så pass "farlig" sport framför livet. </p><p></p><p>Skidåkning är en del av mig, skulle jag sluta pga att skaderisken är hög, så skulle jag inte vara mig själv. </p><p></p><p>Håller man på med extremsporter lr. liknande så får man räkna med skador,dödsfall,förlamning mm. </p><p></p><p></p><p>Nä, men nu vart allt rörigt, måste nog ta och jobba nu =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ecco87, post: 434398, member: 32607"] "Man måste våga för att vinna" =) Jag kan inte ens räkna hur många skador jag haft under alla år jag åkt skidor. Håller även på med hästar och där har jag fått betydligt mer allvarliga skador än med skidåkningen. Visst blir man försiktigare med åren, men när jag väl åker så tänker jag inte på skaderisken. Min mamma är livrädd varje gång jag ska upp till parken och åka. Men som jag sagt till henne och till pappa " Skulle jag dö (bli förlamad lr. nått) så har jag iaf dött lyckligt" Hellre att jag skadar mig/dör när jag åker skidor än, under en bilfärd. Men det är mitt resonemang, väldigt få kompisar kan förstå hur man kan välja en så pass "farlig" sport framför livet. Skidåkning är en del av mig, skulle jag sluta pga att skaderisken är hög, så skulle jag inte vara mig själv. Håller man på med extremsporter lr. liknande så får man räkna med skador,dödsfall,förlamning mm. Nä, men nu vart allt rörigt, måste nog ta och jobba nu =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
super G åkare tvingas amputera benet..
Tillbaka
Topp