Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Surf stockholm/torö
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1041957" data-attributes="member: 132445"><p>Det är svårt att svara på, rent generellt kör man nybörjarlektioner på 9+ fots foamboards/mals men det är en jäkla investering ifall man vill ha något mer svängbart då man lärt sig grunderna. </p><p></p><p>Min brorsa(inte helt nybörjare) och jag(kan surfa, inte jättebra men okej) surfar Superfrog(Bicsportsurfboards) som borde vara ungefär 6,6-6,8 och är rätt billig. Den har rätt mycket volym och är lätt att fånga vågor med - du måste inte alltid ligga perfekt som man får göra med high-perf shortboards eller annan lättviktssetup. Det viktigaste är att inte gå direkt på en high-performence bräda som proffsen har, då lär du få skittråkigt.</p><p></p><p>Mitt bästa tips skulle väl vara att om möjligt först låna runt och känna hur en del olika brädor ligger i vattnet. Hellre längre(6,5 fot +, inte konstigt om det går över 7) och mer volym får att fånga vågor och väl komma upp, annars kan du aldrig lära dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1041957, member: 132445"] Det är svårt att svara på, rent generellt kör man nybörjarlektioner på 9+ fots foamboards/mals men det är en jäkla investering ifall man vill ha något mer svängbart då man lärt sig grunderna. Min brorsa(inte helt nybörjare) och jag(kan surfa, inte jättebra men okej) surfar Superfrog(Bicsportsurfboards) som borde vara ungefär 6,6-6,8 och är rätt billig. Den har rätt mycket volym och är lätt att fånga vågor med - du måste inte alltid ligga perfekt som man får göra med high-perf shortboards eller annan lättviktssetup. Det viktigaste är att inte gå direkt på en high-performence bräda som proffsen har, då lär du få skittråkigt. Mitt bästa tips skulle väl vara att om möjligt först låna runt och känna hur en del olika brädor ligger i vattnet. Hellre längre(6,5 fot +, inte konstigt om det går över 7) och mer volym får att fånga vågor och väl komma upp, annars kan du aldrig lära dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Surf stockholm/torö
Tillbaka
Topp